loader

Pochwała na wagę złota – w jaki sposób powiedzieć pracownikowi, że Ci zależy

Wszyscy lubimy miłe niespodzianki. Zwłaszcza takie, które płyną prosto z serca i uświadamiają nam, że mają dla obdarowywanego szczególne znaczenie. Podobnie rzecz ma się w miejscu pracy, gdzie również możemy sprawić drobny upominek naszym podwładnym. Nic tak nie buduje zaufania i poczucia identyfikacji z firmą jak świadomość, że jesteśmy w niej doceniani i zauważani przez swoich przełożonych. To również świetna okazja do przetestowania, jak pracownicy zareagują na niespodziewany, miły gest ze strony firmy oraz jaki rodzaj pozafinansowej gratyfikacji sprawi im największą przyjemność. Jedno jest pewne: tego rodzaju wzmocnienia pozytywne z pewnością wpływają na zwiększenie szacunku i lojalności wobec przełożonych oraz sprzyjają budowaniu dobrej atmosfery.

 

– Bardzo lubię te dni, kiedy po przyjściu do pracy orientuję się, że w recepcji czekają na nas słodkie pyszności. Wtedy po prostu lepiej się pracuje, a uśmiech aż sam ciśnie się na usta. I nic w tym dziwnego, przecież każdy lubi otrzymywać miłe upominki zupełnie bez okazji  – podkreśla Maja Adamczyk, konsultantka z Telmon.

 

Team spirit

 

Jak kreować przyjazne środowisko pracy, w którym wszyscy potrafią ze sobą owocnie współpracować? To proste: organizować konkursy i wspierać zdrową rywalizację. Wbrew pozorom współzawodnictwo nie tylko integruje cały zespół, ale przede wszystkim motywuje każdego pracownika z osobna do osiągania wymarzonych rezultatów. Nagradzanie jest najstarszą, ale wciąż jedną z najskuteczniejszych metod podnoszenia motywacji w miejscu pracy. Należy jednak pamiętać o tym, że zwycięskie trofeum wcale nie musi być kosztowne, ponieważ w tym wypadku najbardziej liczy się inicjatywa. Dobrze przeprowadzony konkurs przełamuje biurową rutynę i pokazuje, że firma nie boi się kreatywnych rozwiązań. To również znakomita okazja do wspólnej zabawy i wzajemnych inspiracji, a także wyróżnienia najbardziej zaangażowanych pracowników za wysiłek włożony w codzienną pracę.

 

W ubiegłym miesiącu uzbierałem punkty za frekwencję w pracy i tym samym zdobyłem 4 bilety do kina. Nie tylko miałem okazję wybrać się na świetny film, ale przede wszystkim przekonałem się, że firma naprawdę docenia sumiennych pracowników. Poza tym, wiele razy brałem udział w podobnych inicjatywach i za każdym razem dobrze się bawiłem. Cieszę się, że nasi przełożeni dbają o dobrą atmosferę w biurze, bo w moim przypadku ma to duży wpływ na to, jak pracuję – tłumaczy Dorian Zieliński, konsultant z Telmon.

 

Wysoki stopień zaangażowania pracowników ma bezpośredni wpływ na sukces całego przedsiębiorstwa. Wykrzesanie z zespołu pozytywnej energii wymaga od każdej firmy nie tylko otwartości, ale przede wszystkim stosowania pozytywnych wzmocnień, które zapobiegają rotacji personelu i budują stabilny oraz efektywnie pracujący zespół. Zadowoleni podwładni nie tylko lepiej wykonują swoje obowiązki, ale też wzmacniają wiarygodność i tym samym pozycję firmy na rynku. Co najważniejsze, wysoka motywacja nie zawsze uzależniona jest od atrakcyjnej nagrody, tylko od tego, w jaki sposób oraz za co ją przydzielimy. Nie należy zapominać też o tym, że dla większości pracowników najważniejszą gratyfikacją pozafinansową jest po prostu szczery uśmiech i dobre słowo przełożonego. Pracodawco, najwyższy czas pochwalić swój zespół!

author avatar
Telmon
TELMON to profesjonalne contact center, świadczące usługi z zakresu telesprzedaży oraz obsługi klienta. Firma powstała w styczniu 2011 roku w Łodzi i od początku intensywnie inwestowała w kadrę i odpowiednie zaplecze technologiczne. Dziś w Telmon zatrudnionych jest 500 konsultantów, którzy pracują w dwóch lokalizacjach – w Łodzi i Toruniu. Telmon specjalizuje się głównie w przeprowadzaniu kampanii sprzedażowych i obsługowych IN/OUT dla branży bankowej, ubezpieczeniowej i multimedialnej.

1 2

O autorze