loader

Pochwała na wagę złota – w jaki sposób powiedzieć pracownikowi, że Ci zależy

Jak prawidłowo motywować swoich pracowników? Odpowiedzi na to pytanie poszukuje niejeden przedsiębiorca, któremu zależy na efektywnej pracy całego zespołu. Tymczasem rozwiązanie tej zagadki jest o wiele prostsze, niż moglibyśmy przypuszczać. Aby utrzymać wysoką motywację podwładnych, wystarczy ich po prostu doceniać i regularnie chwalić. I choć najpopularniejszym dowodem uznania są wciąż pieniądze, to w dłuższej perspektywie wcale nie przyczyniają się one do wzrostu zaangażowania pracowników. W czym zatem tkwi klucz do motywacyjnego sukcesu?

 

Według badań przeprowadzonych przez Instytut Galuppa (2016), tylko co trzeci pracownik jest zachęcany do działania przez swojego przełożonego. Te sama badania pokazują, że zaledwie 17% z nich naprawdę angażuje się w swoją pracę! Nie jest tajemnicą, że problem spadającej motywacji dotyczy bez wątpienia każdego przedsiębiorstwa. Co najważniejsze, niezależnie od wysiłków włożonych w podtrzymanie aktywnej postawy wśród swoich podwładnych wysoce prawdopodobne jest, że ich entuzjazm z czasem zacznie się zmniejszać. I choć trudno jest tchnąć w zespół ducha produktywnej pracy, to istnieje kilka sposobów, które skutecznie angażują jego członków w efektywne wykonywanie swoich obowiązków.

 

Żądza pieniądza

 

Mówi się, że „pieniądze to nie wszystko”, nie oznacza to jednak, że są one zupełnie nieistotne. Każdy marzy o satysfakcjonującej pensji, która umożliwi mu zaspokojenie wszystkich najważniejszych potrzeb. Mimo że pieniądze tylko krótkotrwale rozwiązują problem motywacji w pracy, to godne wynagrodzenie jest niezbędne do tego, aby można było o niej w ogóle dyskutować. Trudno też wyobrazić sobie pracownika zadowolonego z zatrudnienia w organizacji, w której nie może liczyć na premię czy dodatkowe świadczenia. Jasno określony system przyznawania gratyfikacji finansowych to podstawa, pozwalająca pracownikowi na przewidywanie i planowanie dochodu w zależności od bieżących potrzeb.

 

Praca „na słuchawce” to moje jedyne źródło utrzymania, pozwalające na podreperowanie studenckiego budżetu. Dzięki przejrzystemu systemowi premiowemu wiem dokładnie, jakie cele sprzedażowe muszę osiągnąć, aby otrzymać konkretną sumę dodatkowych pieniędzy. Świadomość, że mój wysiłek zostanie nagrodzony, to coś, co najbardziej motywuje mnie do sumiennej pracy – mówi Julia Cieślińska, konsultant w call center Telmon.

 

Magia niespodzianek

 

author avatar
Telmon
TELMON to profesjonalne contact center, świadczące usługi z zakresu telesprzedaży oraz obsługi klienta. Firma powstała w styczniu 2011 roku w Łodzi i od początku intensywnie inwestowała w kadrę i odpowiednie zaplecze technologiczne. Dziś w Telmon zatrudnionych jest 500 konsultantów, którzy pracują w dwóch lokalizacjach – w Łodzi i Toruniu. Telmon specjalizuje się głównie w przeprowadzaniu kampanii sprzedażowych i obsługowych IN/OUT dla branży bankowej, ubezpieczeniowej i multimedialnej.

1 2

O autorze