loader

OptiBuy wdrożył system IVALUA Buyer w PKO Banku Polskim

System IVALUA Buyer oparty jest na modułach, które można wybrać do wdrożenia w zależności od zapotrzebowania. W PKO Banku Polskim system obsługuje narzędzia e-Sourcing oraz SRM – Zarządzanie Relacjami z Dostawcami. 

 

Rozwiązanie IVALUA Buyer umożliwia efektywny obieg dokumentów związanych z realizacją procesów zakupowych prowadzonych przez PKO Bank Polski. Jednostki organizacyjne Banku za jego pośrednictwem składają zapotrzebowania zakupowe, a zarejestrowani w bazie dostawcy korzystając z tego narzędzia przesyłają swoje oferty w postępowaniach.  Dostęp do systemu posiada około 600 użytkowników, w tym ok. 300 pracowników Banku oraz ok. 300 dostawców. Rozwiązanie zostało zintegrowane z innymi systemami informatycznymi Banku i w całości jest obsługiwane poprzez przeglądarkę internetową.

 

W ciągu roku PKO Bank Polski prowadzi około 600 postępowań zakupowych rozumianych jako nawiązanie lub zmiana charakteru relacji z dostawcami, czyli przetargi, negocjacje oraz renegocjacje.

 

„System IVALUA Buyer zapewnia transparentność procesów zakupowych prowadzonych przez nasz Bank. Każdy z dostawców otrzymuje do dyspozycji jednakowe narzędzie, za pośrednictwem którego składa swoje oferty. Ponieważ funkcjonalność e-aukcji jest częścią dostarczonego rozwiązania, coraz więcej negocjacji prowadzimy właśnie w tej formie. Dostawcy składają wszystkie dokumenty w wersji elektronicznej, co z kolei przekłada się na zwiększenie efektywności funkcjonowania procesów zakupowych. Uruchomienie systemu pozwala nam lepiej wykorzystać czas pracy naszych kupców, którzy mogą zająć się realizacją innych zadań. Uważam, że dzięki wdrożeniu systemu IVALUA Buyer jesteśmy obecnie jedną z najnowocześniejszych organizacji na rynku zakupowym w Polsce.” – powiedział Przemysław Wątroba, dyrektor Departamentu Zakupów w PKO Banku Polskim.

author avatar
OptiBuy Sp. z o.o.

1 2

O autorze