IT w polskich MŚP: szef dzieli i rządzi

Podobne doświadczenia potwierdzają również opinie klientów. „Konfigurowanie urządzeń, instalacje właściwego oprogramowania, upewnianie się, że wszyscy mają kompatybilne wersje plików – nasi pracownicy tracili na to mnóstwo czasu. Brakowało też spójnych polityk w obszarze bezpieczeństwa czy obiegu dokumentów w firmie, co odbijało się na ogólnym zamęcie organizacyjnym i w efekcie gorszej realizacji celów sprzedażowych, nie mówiąc już o tym, że niosło też określone ryzyko dla całej firmy” – mówi Anna Hypka, Dyrektor Finansowy firmy Sanmar, zajmującej się outsourcingiem sprzedaży oraz usługami spedycyjno-transportowymi.
Jednocześnie decyzje co do inwestycji w zasoby IT podejmują w zdecydowanej mierze sami właściciele lub dyrektorzy zarządzający (60 proc. wskazań w badaniu). Co więcej, w porównaniu z zeszłoroczną edycją badania ten odsetek zwiększył się o 15 p.p. Obecnie tylko w przypadku 18 proc. deklaracji osobą decyzyjną w kwestiach nowych technologii jest dedykowany menedżer IT.
„Jeśli chodzi o koszty własne organizacji to MŚP są przede wszystkim skoncentrowane na ich minimalizowaniu, więc – co zrozumiałe – nadal większość decyzji spoczywa na zarządzających. Dlatego warto, aby wykorzystali oni swoją wiedzę na temat organizacji i spojrzeli na jej potrzeby całościowo. Upowszechniający się usługowy model IT pozwala odpowiedzieć na nie w dużo szerszym zakresie, niż tradycyjne podejście ‘produktowe’ i skutkuje uzyskaniem zdecydowanie szerszych korzyści, takich jak oszczędności, po stronie kosztów, czasu i nakładu pracy koniecznego do realizacji określonych zadań” – mówi Wojciech Życzyński, Dyrektor odpowiedzialny za sektor SMB w polskim oddziale Microsoft.
„Szukaliśmy rozwiązania, które pomoże nam usprawnić działanie firmy i pozwoli na szybkie, elastyczne korzystanie z dokumentacji. Atutami tego rozwiązania są mobilność dostępu, personalizacja uprawnień i łatwość zarządzania oprogramowaniem, stanowiąc jednocześnie akceptowalny koszt nie wiążący się z inwestycją. Wdrożenie Office 365 przez specjalistów z Orange okazało się procesem łatwym w swojej konstrukcji, możliwym zdalnie do realizacji, który przebiegł szybko i sprawnie, pozwolił na skupienie biznesowe, a zaplecze w postaci oprogramowania stało się niewidocznym tłem, które funkcjonuje bez zarzutu. Jestem bardzo zadowolona z zakupu tego produktu, właśnie z udziałem takiego wsparcia jakie daje Orange Polska S.A.” – podsumowuje Anna Hypka.