loader

Ewolucja partnerstw white label

W czasach ciągłych innowacji technologicznych i produktowych największym wyzwaniem branży finansowej staje się skuteczne wykorzystywanie nowych możliwości, aby zapewnić klientom lepsze rozwiązania, a równocześnie zwiększyć efektywność prowadzonej działalności. Brzmi to prosto, jednak zbyt często nowe technologie wdrażane są bez przekonania, a banki zmagają się z przestarzałymi rozwiązaniami, większość budżetu przeznaczając na utrzymanie istniejących systemów, zamiast na innowacje.

 

Przewidujemy, że w przyszłości znacznie więcej firm będzie zawierać uzupełniające się partnerstwa i podejmować współpracę, aby efektywniej oferować klientom nowe rozwiązania.

 

Saxo świadczy usługi white label na rzecz klientów instytucjonalnych, takich jak banki czy brokerzy, w modelu Banking-as-a-Service. Tym samym współtworzy technologiczne fundamenty ponad stu instytucji finansowych na całym świecie. Dostrzegamy w tym zakresie duży potencjał, ponieważ partnerstwa mogą stać się nowym czynnikiem wpływającym na innowacyjność całego sektora finansowego, który w kontekście obsługi klientów już zwraca się w kierunku modeli B2B2C.

 

W ciągu ostatniej dekady charakter partnerstw white label uległ zmianie, obejmując obecnie znacznie więcej usług i funkcjonalności. Ewolucję tę spowodowały wymagania klientów, które stały się bardziej precyzyjne, obejmując np. szybką migrację do nowego segmentu rynku, zapewnienie zgodności regulacyjnej, czy wdrożenie strategii transformacji cyfrowej.

 

Największe banki dokonują obecnie przeglądu swojej infrastruktury i usług świadczonych za pomocą własnych zasobów, otwierając się na korzystanie z potencjału zewnętrznych podmiotów. Połączenie większych oczekiwań klientów i konkurencji w segmencie fintech, w kontekście niskich rentowności i marż oraz presji regulacyjnej sprawia, że dalsza zmiana modelu biznesowego jest de facto nieunikniona.

 

Jak powinny wyglądać usługi white label?

 

Mimo iż dla użytkownika końcowego partnerstwo white label zawsze było niewidzialne, to obecnie pod powierzchnią dzieje się znacznie więcej. W oparciu o nasze doświadczenie, poniżej prezentujemy niektóre kluczowe elementy oferty usług opartej na takiej współpracy.

 

Elastyczna infrastruktura i platformy: Wiele partnerstw white label powstało na potrzeby dostarczania płynności/wycen dla mniej popularnych klas aktywów lub rynków geograficznych, jednak już wkrótce pojawią się nowe potrzeby. Dostarczanie funkcjonalności w zakresie front office i realizacji transakcji szybko prowadzi do zaspokajania potrzeb w obszarach middle i back office, takich jak rozszerzone zarządzanie ryzykiem, sprawozdawczość, rozliczanie lub zabezpieczanie papierów wartościowych. Głębokość integracji i zakres funkcjonalności niezbędnej do zaspokojenia tych potrzeb może być znaczna, jednak inwestycje w tym zakresie przynoszą zwykle zysk w postaci rozwoju i przedłużenia relacji z bankiem-partnerem.

author avatar
Rechters

1 2

O autorze