loader

2 z 3 firm dofinansowanych z SME Instrumentu osiągnęły rynkowy sukces

Autorzy raportu doceniają wszechstronność programu. SME Instrument zapewnia nie tylko finansowanie, ale również coaching, szkolenia, spotkania networkingowe oraz udział w targach. Dzięki nim firmy mają łatwiejszy start na międzynarodowych rynkach i dostęp do inwestorów. 

– Komisja Europejska przykłada szczególną wagę do biznesplanu. Istotne jest, żeby innowacje jak najszybciej pojawiły się na rynku i miały pozytywny wpływ na nasze życie i gospodarkę – tłumaczy Michał Gzyl, CEO w Zafiro Solutions, firmie pomagającej w zdobywaniu grantów z SME Instrumentu. – Raport tylko potwierdza, że eksperci Komisji Europejskiej wybierają projekty z wysokim potencjałem, które mają szanse zainteresować konsumentów, biznes i kolejnych inwestorów. 

Według raportu granty wpłynęły między innymi na wzrost zatrudnienia, szybszy rozwoju oraz zdobycie dodatkowego finansowania. Program odgrywa rolę akceleratora, pomaga w przeprowadzeniu innowacji od fazy prototypu do wejścia na rynek i przyspiesza wdrażanie technologii, także na arenie międzynarodowej. SME Instrument wpłynął pozytywnie na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw, zwiększył ich obroty i pozwolił rozbudować kadrę specjalistów. 

W programie coraz lepiej radzą sobie także polskie firmy. Tylko w ubiegłym roku krajowe innowacje otrzymały 44 mln złotych. W sumie od początku istnienia programu dotacje otrzymało 10 polskich projektów, w tym 5 w 2017 roku. 

– Pieniądze z SME Instrumentu przeznaczyliśmy na ostatnią fazę badań klinicznych aplikacji Play.Care do wczesnej diagnostyki autyzmu. Badanie jest obecnie przeprowadzane przez uznanych naukowców z uniwersytetów w Wielkiej Brytanii i Szwecji, a jego celem jest potwierdzenie ponad 90% skuteczności naszego rozwiązania przez zewnętrzną grupę ekspertów – mówi Paweł Jarmołkowicz, prezes zarządu w Harimata, która otrzymała dotację w 2016 roku. 

Autorzy raportu przygotowanego na zlecenie Executive Agency for SMEs wzięli pod uwagę 70 projektów dofinansowanych w ramach Fazy 2 SME Instrumentu, które do 1 lipca 2017 roku zakończyły wszystkie działania z nim związane.

author avatar
Symetria PR
Symetria PR to agencja świadcząca wszechstronne usługi z zakresu public relations dla branży IT i nowych technologii. Zajmujemy się relacjami z mediami, prowadzimy PR wewnętrzny i działania employer branding. Dbamy o poprawne komunikowanie się marek i tworzymy dla nich atrakcyjne treści. Prowadzimy także działania e-PR i influencer relations. Organizujemy konferencje prasowe, szkolenia i eventy. Pomagamy firmom w sytuacjach kryzysowych.

1 2

O autorze