loader

Standardy bezpieczeństwa i higieny pracy w branży budowlanej

Dobry pracownik to bezpieczny pracownik

Wedle dzisiejszych standardów zarzadzania przedsiębiorstwem, zapewnienie bezpieczeństwa osobom zatrudnionym to nie dodatkowy koszt i marnowanie zasobów firmy, a realizowanie optymalnej strategii organizacyjnej. Komfortowe miejsce pracy oraz dobre samopoczucie pracowników owocuje pożądaną przez pracodawcę efektywnością i lojalnością w stosunku do zakładu pracy. SIG, chcąc utrzymywać zdrowe i bezpieczne środowisko zawodowe, realizuje stały cykl doskonalenia w tym zakresie. Minimalizacja ryzyka i podnoszenie komfortu aktywności zawodowej to polityka dotycząca zarówno zatrudnionych, jak i gości oraz kontrahentów firmy.

Dobry pracownik to świadomy pracownik

BHP to unormowany przepisami katalog praw i obowiązków. Ważne jednak, by pracownicy na każdym szczeblu organizacji rozumieli zamysł i dobra praktykę w zakresie bezpieczeństwa pracy. Częstotliwość treningów bezpieczeństwa określona jest przepisami prawa, ale profesjonalne zarządzanie przedsiębiorstwem to również i szacowanie ryzyka, dlatego SIG podchodzi do kwestii elastycznie i w zależności od potrzeb. Co istotne, bardzo dobre efekty przynosi pozytywna komunikacja w zakresie bezpieczeństwa pracy,  połączona z regularnymi warsztatami tematycznymi.

Branża budowlana – szczególny przypadek

W branży budowlanej, zwłaszcza w obszarze wykonawstwa, odnotowuje się najwięcej wypadków przy pracy, w tym tych śmiertelnych. Nie słyszymy o tym na co dzień z uwagi na rozproszenie tych zdarzeń, tym niemniej generują one bardzo wysokie koszty społeczne i biznesowe. Świadome tego stanu rzeczy duże firmy budowalne i wykonawcze  promują dobre praktyki  w zakresie bezpieczeństwa pracy. Dostrzegalny jest ciągły progres w tym obszarze oraz widoczna poprawa świadomości i postaw pracowników.

Szacowanie ryzyka

1 2

O autorze