loader

Grupa Real2B uruchamia pierwsze regionalne hybrydowe centra handlowe – Quick Parki

Regionalne hybrydowe centra handlowe to połączenie centrum handlowego z parkiem handlowym o powierzchni od 2 do 20 tys. mkw., powstające w mniejszych miastach z potencjałem zakupowym do około 100 tys. mieszkańców. Bazując na stałym wzroście siły nabywczej i zakupowych aspiracjach Polaków Jarosław Fijałkowski, prezes Grupy Real2B oraz współtwórca funduszu Retail Parks Fund FIZ AN, zapowiada budowę kilkudziesięciu Quick Parków w całym kraju. Inwestycja jest realizowana dzięki zaangażowaniu środków z emisji certyfikatów inwestycyjnych funduszu Retail Parks Fund FIZ AN oraz przy udziale finansowania z kluczowych banków.

29 i 30 listopada rozpocznie się nowa era rynku centrów handlowych w Polsce – zostaną otwarte pierwsze regionalne hybrydowe centra handlowe – inicjatywa Jarosława Fijałkowskiego, prezesa Grupy Real2B oraz współtwórcy funduszu Retail Parks Fund FIZ AN. Ideą grupy jest realizacja sieci kilkudziesięciu regionalnych hybrydowych centrów handlowych pod nazwą Quick Park dedykowanych mieszkańcom mniejszych miejscowości, którzy wzorem mieszkańców wielkich miast, będą mogli na co dzień korzystać z możliwości i atrakcji, jakie oferują centra handlowe. Wszystko to w jednym miejscu z kwadransem na dojazd. 

50 parków handlowych w kilka lat

Pierwsze centra handlowe: Quick Park Strzegom i Quick Park Mysłowice zostaną oddane zgodnie z planem. Quick Park Strzegom jest pierwszym parkiem handlowym w mieście z powierzchnią handlową około 2 tys. mkw. Obiekt oferuje 7 sklepów, w tym m.in. RTV Euro AGD, CCC, Pepco, Martes Sport oraz bezpłatny parking dla 70 samochodów. Bezpośrednio przy Quick Parku znajdują się: restauracja McDonald’s, supermarket Biedronka, market budowlany Bricomarché oraz stacja benzynowa Shell. Quick Park Mysłowice jest natomiast pierwszym nowoczesnym centrum handlowym w Mysłowicach o powierzchni handlowej blisko 16 tys. mkw. W centrum przewidziane jest około 60 sklepów, punktów gastronomicznych oraz pierwsze nowego formatu kino w Polsce sieci OH Kino. Idea Quick Parku w Mysłowicach spotkała się z dużym zainteresowaniem także włodarzy miasta, którzy zgodnie ze światowymi trendami, postanowili zlokalizować w nim punkt obsługi mieszkańców. Centrum handlowe zaoferuje również bezpłatny parking dla 400 samochodów. Obiekt zapewni kompleksową ofertę handlowo-usługową poprzez połączenie galerii handlowej, parku handlowego, jedynej w mieście restauracji McDonald’s oraz stacji benzynowej.

– Regionalne hybrydowe centra handlowe to określenie, które najlepiej przedstawia naszą pionierską koncepcję budowy centrum handlowym z częścią parku handlowego, gdzie mieszkaniec mniejszej miejscowości będzie miał do dyspozycji sieci sklepów znanych marek, ogólnopolskiego operatora spożywczego, restaurację fast food, aptekę, piekarnię, stację benzynową oraz kino z najnowszymi premierami filmowymi – stwierdza Jarosław Fijałkowski. 

Idea Quick Parków zmieni funkcjonowanie wielu średniej wielkości miast w kraju. W przygotowaniach i realizacji są także obiekty w Sulechowie, Olkuszu, Pułtusku, Kępnie, Turku, Oławie i w podwarszawskim Konstancinie-Jeziornie.

Cechą charakterystyczną Quick Parków jest ich usytuowanie bezpośrednio przy głównej arterii komunikacyjnej i przy największych osiedlach mieszkaniowych. Miasta wraz z okolicznymi miejscowościami, które Grupa Real2B bierze pod uwagę nie przekraczają 100 tys. mieszkańców, z kolei podaż nowoczesnej powierzchni handlowej to max. 200 mkw. na 1 tys. mieszkańców. Wśród najemców, którzy zdecydowali się na współpracę z pierwszymi centrami Quick Park, w zdecydowanej większości przeważają znane marki, takie jak: Reserved, Sinsey, Cropp, House, H&M, Empik, Smyk, supermarket Piotr i Paweł, Euro RTV AGD, Rossman, Pepco,  CCC, Grycan oraz nowa w Polsce sieć kin wielosalowych o nazwie Oh Kino z zaletami wielkomiejskich sieci. O wyborze operatora spożywczego każdorazowo decyduje specyfika miejscowości i siła nabywcza mieszkańców. 

Strategia tożsama z potrzebami najemców i trendami rynkowymi

Za słusznością przyjętej przez twórców sieci Quick Park strategii, w tym grupy docelowej i lokalizacji przemawia stan naszego rynku nieruchomości komercyjnych. W Polsce jest ponad 180 miast z liczbą mieszkańców pomiędzy 20 tys., a 100 tys. ze zidentyfikowanym dużym potencjałem na realizację obiektów handlowych, wynikającym z połączenia ograniczonej podaży nowoczesnej powierzchni handlowej z korzystnymi wskaźnikami ekonomicznymi. Liczba miast stanowiących „białe plamy” na mapie handlowej kraju daje możliwości rozwoju zarówno dla projektów realizowanych przez lokalnych deweloperów, jak i deweloperów budujących sieci centrów handlowych. Indeks siły nabywczej w handlu detalicznym w małych miastach (pomiędzy 20 tys. a 50 tys. mieszkańców) wynosi 105,5 przy średniej krajowej na poziomie 100 i jest zbliżony do kategorii dużych miast – przykładowo w Bydgoszczy wynosi 106, a w Lublinie 103, co potwierdza atrakcyjność mniejszych miejscowości dla inwestorów. Zdecydowanie niższe koszty budowy w porównaniu do galerii handlowych oraz maksymalny czas realizacji – 12 miesięcy dla większych projektów mają także pozytywny wpływ na tego typu inwestycje.

author avatar
AKM multiAN PR

1 2

O autorze