loader

Ewolucja partnerstw white label

 

Wsparcie w ramach całego łańcucha wartości: Poza dostarczeniem samej platformy, aby pomóc bankowi-partnerowi podwyższyć standard oferowanych klientom usług i utrzymać odpowiednie relacje, dostawca white label powinien skupić się także na usługach dodatkowych. Mogą one obejmować procesy on-boarding’u dla nowych rozwiązań oferowanych użytkownikom końcowym, jak również wsparcie dla front, middle i back office’u wykraczające poza tradycyjne szkolenia, działania edukacyjne, czy narzędzia marketingowe.

 

Model usługowy: Jakość usług od zawsze była kluczowa dla satysfakcji klienta, jednak w ostatnich latach poprzeczka została podniesiona jeszcze wyżej, w szczególności przez nową generację dostawców usług działających online. Obecnie usługi nie tylko muszą być dostępne całodobowo i przez cały tydzień – oczekuje się też efektywnego i natychmiastowego wsparcia w razie problemów.

 

Odpowiadanie na potrzeby klienta: W ostatnich latach konkurencja w obszarze doświadczeń użytkownika znacznie wzrosła. Zmiany zachodzące w innych sektorach doprowadziły do wzrostu oczekiwań klientów w kwestii czasu reakcji, spersonalizowanych funkcjonalności, czy płynnego przełączania między różnymi urządzeniami, platformami i kanałami. Znaczna część tych cyfrowych innowacji jest możliwa dzięki Open API, które usprawniło łączenie różnych funkcjonalności (oferowanych często przez różnych dostawców) w ramach jednej usługi lub jednego interfejsu klienta. Dlatego dostawcy white label muszą zapewnić współpracę swoich platform przez Open API.

 

Przewidywanie potrzeb: Presje regulacyjne na bilanse, presje makroekonomiczne na rentowności i presje konkurencyjne na udział w rynku wymuszają strategiczne zmiany w sektorze bankowym. Własne rozwiązania i zasoby przestają mieć rację bytu. Szybkie reagowanie na rynkowe okazje i odpowiadanie na potrzeby klientów w sposób efektywny kosztowo możliwe jest dzięki wykorzystaniu przez banki zaplecza branżowego i zasobów zewnętrznych podmiotów i ich integracji z własnymi modelami biznesowymi. Dla dostawców usług white label to okazja, ale również wyzwanie: czy będą w stanie świadczyć spersonalizowane usługi w danej skali i w szybkim tempie? Wyzwaniem często może okazać się tak prozaiczna kwestia, jak obsługa klientów z różnych krajów i stref czasowych.

 

Jaki będzie los partnerstw white label za pięć lat? Odpowiedź zależy od przyszłości bankowości jako takiej. Skłonność banków do zawierania partnerstw z podmiotami zewnętrznymi może jedynie rosnąć. Dostawcy usług white label o solidnej pozycji będą odgrywać kluczową rolę w szerokim i płynnym ekosystemie, w którym usługi, umiejętności i funkcjonalności licznych podmiotów podlegają ciągłej selekcji i integracji z nowymi usługami.

 

Bez względu na to, czy określimy to mianem outsourcingu, partnerstwa czy współpracy, najlepsze praktyki w zakresie usług white label zawsze skupiały się na wsparciu zdolności klienta hurtowego do zaspokajania potrzeb jego klientów końcowych. Ponieważ ewolucja potrzeb jest nieunikniona, dostawca white label musi stale inwestować w innowacje, lepiej poznawać i wspierać priorytety poszczególnych klientów. W efekcie coraz większego zainteresowania partnerstwami, outsourcingiem technologii i zacieśnianiem współpracy nastąpi wyzwolenie nowej energii i innowacji z korzyścią dla klientów i całego społeczeństwa.

 

Henrik Alsøe, dyrektor globalny ds. transakcji hurtowych, grupa kapitałowa Saxo Bank

 

1 2

O autorze