loader

Czy w Polsce opłaca się organizować wielkie imprezy sportowe?

Głos w sprawie wycofania się Krakowa z kandydowania do organizacji ZIO 2022  zabrał poseł Ireneusz Raś, przewodniczący sejmowej komisji sportu, kultury fizycznej i turystyki. Ocenił, że niepowodzenie w referendum było efektem niedostrzeżenia konieczności dialogu ze społeczeństwem i braku pokazania interesu państwa i obywateli, a w szczególności  mieszkańców Krakowa i regionu.

Zdaniem dr Jarosława Górskiego z Uniwersytetu Warszawskiego głównym problemem w Polsce jest przekonanie opinii publicznej, że organizacja dużej imprezy sportowej to możliwie najlepiej wydane pieniądze: – Komunikacja z mieszkańcami jest konieczna do osiągnięcia zamierzonego efektu w przypadku takich przedsięwzięć. Pokutuje bowiem przekonanie, że koszty są publiczne, a zyski prywatne. Przy Euro 2012 udało się to zmienić, a przy igrzyskach w Krakowie już nie – podsumował.

Udział w debacie wzięli również przedstawiciele mediów: – Koszty, jakie media ponoszą za transmitowanie dużych wydarzeń sportowych są ogromne. Coraz trudniej jest nam konkurować szczególnie w przypadku piłki nożnej. Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że wysiłki te są konieczne, gdyż relacje z maga wydarzeń budują zaufanie i szacunek do stacji telewizyjnych – mówił szef TVP Sport Włodzimierz Szaranowicz.

– Od dwóch lat relacjonujemy m.in. Tour de Pologne, imprezę która sama w sobie jest promocją dla Polski. Takich imprez pojawia się coraz więcej i to nasz obowiązek mówić o nich. To one budują kapitał społeczny – nasza transmisja umacnia ten kapitał – dodał dyrektor Polskiego Radia Programu Pierwszego Kamil Dąbrowa.

Głos w imieniu sponsorów wydarzeń sportowych, zabrał Janusz Komurkiewicz, dyrektor marketingu firmy Fakro: – Marketing sportowy jest bardzo dobrą alternatywą standardowych kampanii reklamowych. Sponsoring sportowy jest traktowany przez przedsiębiorców jako bardzo opłacalna inwestycja. Ma to oczywiście wiele aspektów. Nasze logotypy pojawiają się na bandach, na strojach zawodników, a to czysta promocja. Poza tym budujemy w ten sposób prestiż firmy i produktów.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło Polskie Radio.

author avatar
Teraz Polska
Głównym celem powołania Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego jest realizacja Programu Promocyjnego "Teraz Polska" oraz kreowanie Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska" jako gospodarczego symbolu Polski.  Znajdz nas w sieci: https://www.terazpolska.pl https://www.facebook.com/TerazPolska  @Teraz_Polska  

1 2

O autorze