loader

WYNIKI FINANSOWE GRUPY WIELTON ZA I-III KW. 2015 R.

W okresie I-III kw. br. grupa pokazała wzrost kosztów zarządu o 28,7%, co jest pochodną zdarzeń jednorazowych związanych z realizacją strategii rozwoju (przejęcie francuskiej spółki Fruehauf i włoskich aktywów CIR) oraz zmian w zarządzie (w tym koszty doradztwa przy przejęciach, premie i rezerwy na niewykorzystane urlopy). Wynik netto grupy w III kw. br. wyniósł 7,2 mln zł, tj. spadek o 8,5% rdr. Narastająco grupa Wielton pokazała 13,1 mln zł zysku netto, tj. 28,1% spadku rdr. Istotnym dla porównywalności wyniku finansowego netto jest dodatni wpływ z tytułu zwolnienia z obowiązku podatkowego oparty na premii inwestycyjnej przyznanej za prowadzenie działalności w Specjalnej Strefie Ekonomicznej rozliczanej w okresie począwszy od drugiego II kw. 2012 r. Dla porównywalności danych, zysk netto w III kw. br. – po uwzględnieniu premii inwestycyjnej – wyniósł 9,7 mln zł wobec 7,8 mln zł w III kw. 2014 r., tj. 23% wzrostu rdr. Analogicznie zysk netto za I-III kw. br. wyniósł 19,8 mln zł wobec 18,2 mln zł w 2014 r., tj. 8,6% wzrostu rdr.

 

KIERUNEK ZACHÓD: FRANCJA I WŁOCHY POWYŻEJ OCZEKIWAŃ Z PERSPEKTYWĄ DALSZYCH WZROSTÓW

 

W omawianym okresie rynek włoski zanotował – po okresie stagnacji – skokowy wzrost o 79% rdr, co przełożyło się na ponad 300 sztuk sprzedaży Grupy w 2015 r. Siłę rynku widać również we Francji, gdzie branża rośnie od początku roku w tempie 27% rdr. Fruehauf, spółka zależna Wieltonu, sprzedała w omawianym okresie 3105 sztuk, wobec 2240 w analogicznym okresie 2014 r. i umocniła pozycję na rynku do 32,4% z 30,3% udziału w 2014 r.

 

Wielton jest obecny na ponad 35 rynkach, w Europie, Azji i Afryce, gdzie wypracował przewagę konkurencyjną

w segmentach wywrotek i zestawach wysokogabarytowych, dzięki stałemu wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań. Odbiorcami pojazdów Wieltonu są firmy transportowe, budowlane, produkcyjne i dystrybucyjne w kraju oraz zagraniczni dealerzy pojazdów ciężarowych i naczep. W szczególności klientami grupy są firmy z Rosji, Ukrainy, Białorusi, Norwegii, Węgier, Litwy, Łotwy, Czech, Bułgarii, Rumunii, Słowacji, Estonii, Niemiec, Austrii, Francji, Holandii, Słowenii oraz Serbii. Zarząd zakłada również ekspansję zagraniczną w Europie, szczególnie w krajach sąsiedzkich. W planach jest ekspansja w Afryce, Azji i na Bliskim Wschodzie.

 

WIĘKSZE ZAPLECZE PRODUKCYJNE, WIĘCEJ INNOWACYJNYCH PRODUKTÓW W OFERCIE

 

W następstwie dwóch transakcji, zrealizowanych w br., tj. przecięcia spółki Fruehauf oraz nabycia włoskich aktywów CIR, po realizacji całej inwestycji, spółka powiększy znacząco bazę produkcyjną, co przekłada się na podwojenie mocy produkcyjnych. W oparciu o obecne i przejęte aktywa produkcyjne, Wielton może osiągnąć w  perspektywie 2 lat potencjał produkcyjny w wysokości ponad 16 tys. sztuk, a w kolejnych latach do 25 tys. sztuk rocznie. W związku z unowocześnieniem zakładów i optymalizacją procesów produkcji po wdrożeniu zakupionych maszyn Zarząd zakłada długoterminowo wzrost wydajności i obniżenie kosztów produkcji. Celem jest osiągniecie pozycji w pierwszej trójce największych firm w branży w Europie.

 

W planach na najbliższy rok jest pogłębianie kompetencji w zakresie badań i rozwoju (R&D). W mającym powstać jeszcze w tym roku Centrum Badawczo-Rozwojowym w Wieluniu zatrudnienie znajdzie kilkudziesięciu inżynierów. Wielton SA ma status Centrum Badawczo-Rozwojowego, co pozwala działać mu jak jednostce naukowej

i finansować prace badawczo-rozwojowe ze środków zewnętrznych, m.in. z funduszy unijnych oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. W Centrum Badawczo-Rozwojowym Wieltonu będzie jedyna w tej części Europy stacja do całopojazdowego badania naczepy. Stanowisko to pozwoli na przeprowadzenie badań symulacyjnych pojazdu odzwierciedlających realne warunki panujące podczas eksploatacji na drodze. Możliwe będzie zrealizowanie badań trwałości pojazdu w taki sposób, aby zminimalizować, lub wręcz wykluczyć ryzyko powstania usterki

u klienta. W czerwcu br. spółka otworzyła również Biuro Projektowe w Parku Naukowo-Technologicznym Technopark Gliwice. Biuro projektowe będzie wspierać transfer innowacyjnych technologii z Politechniki Śląskiej do biznesu i zwiększać konkurencyjność Wieltonu. Innowacyjność rozwiązań produktowych zapewni spółce trwałą przewagę konkurencyjną na rynkach europejskich.

 

 

Więcej informacji udziela:

Jacek Kurowski

Dyrektor Marketingu

Tel.:+48 511 448 730

E-mail: [email protected]

WIELTON S.A. 

98-300 Wieluń, ul. Baranowskiego 10A 

Tel.: +48 43 843 45 10 

Fax: +48 43 843 08 54

http://wielton.com.pl


O Wieltonie:

Wielton S.A., z siedzibą w Wieluniu, to największy polski producent naczep, przyczep i zabudów samochodowych. Spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie należy do grona pięciu największych producentów w swojej branży w Europie. Każdego roku sprzedaje ponad 6500 sztuk produktów, a roczne obroty przekraczają 140 mln euro. Na sukces Wieltonu pracuje obecnie 1200 pracowników. W ofercie firmy znajduje się 60 typów wyrobów. Klientami Wieltonu są firmy transportowe, budowlane, produkcyjne, dystrybucyjne i rolnicze. Dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży, naczepy z logiem Wieltonu trafiają do ponad 35 krajów, w tym m.in.: do Rosji, Niemiec i Węgier, a także do krajów Azji i Afryki. Spółka została nagrodzona przez Ministerstwo Gospodarki tytułem „Orła Eksportu” przyznawanym przedsiębiorstwom najprężniej rozwijającym sprzedaż za granicą. W 2015 roku Wielton otrzymał status Centrum Badawczo-Rozwojowego, którym – poza Wieltonem – mogą się pochwalić 34 przedsiębiorstwa w całej Polsce. Inwestycje w badania i rozwój to dla spółki istotny element strategii. Już dziś firma współpracuje z instytutami i uczelniami w Polsce i za granicą, a Centrum Badań i Rozwoju będzie posiadać jedyną w tej części Europy stację do całopojazdowego badania naczepy. 

author avatar
Wielton

1 2

O autorze