loader

Wyniki finansowe Grodno SA za I kwartał roku obrotowego 2015/2016

 

Dzięki konsekwencji w realizacji strategii rozwoju umacniamy naszą pozycję na rynku. Ze względu na coraz wyższą kapitalizację oraz chęć dalszego rozwoju, planujemy w tym roku przejście na rynek regulowany GPW. Doświadczenia na NewConnect utwierdziły nas w przekonaniu, że to właściwy model rozwoju dla Grodna. Naszym celem na najbliższe lata jest znalezienie się w ścisłej czołówce największych firm w branży, mówi Andrzej Jurczak, Prezes Grodna.

 

ROZWÓJ SIECI SPRZEDAŻY I ASORTYMENTU

 

Dzięki konsekwencji w realizacji strategii i innowacyjnemu podejściu do biznesu spółka wytycza kierunki rozwoju dla innych podmiotów w branży i umacnia swoją pozycję na rynku. Celem na najbliższe lata jest osiągnięcie dominującej pozycji na polskim rynku dystrybucji artykułów elektrotechnicznych oraz oświetleniowych. Spółka podtrzymuje plany dalszego rozwoju firmy poprzez rozbudowę sieci dystrybucji, rozszerzanie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. Dziś sieć Grodna to 45 własnych punktów sprzedaży oraz 1 oddział franczyzowy. Na koniec bieżącego roku obrotowego, tj. do 31.03.2016 r., Grodno zamierza rozbudować sieć o 3 nowe punkty sprzedaży. Nowe oddziały, według planów, powinny zwiększyć przychody Grodna o 4 mln zł w bieżącym roku obrotowym. Jednocześnie Grodno rozpoczęło projekt rozwoju sieci sprzedaży na zasadzie franczyzy i planuje uruchomienie ok. 20 oddziałów w tym modelu w br.

 

Dziś Grodno dysponuje asortymentem 24 tys. artykułów. Planowana liczba pozycji asortymentowych na koniec 2016 r. to ok. 35 tys. artykułów. W szczególności spółka zamierza rozwijać produkty dla przemysłu, nowoczesne oświetlenie LED i oświetlenie konsumenckie oraz fotowoltaikę. Segment przemysłowy powinien na koniec roku obrotowego stanowić 15% przychodów, segment oświetlenia nowoczesnego 7,5%, konsumenckiego 2,5%,  zaś fotowoltaiki ok. 5%. Spółka chce także rozwijać sprzedaż produktów pod marką własną Luno, której asortyment składa się z ok. 270 produktów, a udział w sprzedaży ogółem wynosi ok. 1,5%. Do końca bieżącego roku obrotowego, Grodno chce zwiększyć ten udział do 5%.

 

PROGNOZA FINANSOWA W REALIZACJI

 

W całym roku obrotowym 2014/2015 spółka osiągnęła rekordową sprzedaż, tj. 13,9% wzrostu rdr do poziomu 237,99 mln zł. Wynik netto wzrósł o 48,1% rdr do poziomu 6,1 mln zł. Zarząd optymistycznie ocenia dziś rynek i podtrzymuje prognozy finansowe na rok obrotowy 2015/2016. Wypracowany w ostatnim roku potencjał biznesowy ma przełożyć się na 22,7% wzrost przychodów do poziomu 292 mln zł na koniec roku obrotowego 2015/2016. Zarząd prognozuje także 36% wzrost EBITDA do poziomu 17,5 mln zł. Zysk operacyjny na koniec 2015/2016 roku ma wzrosnąć do poziomu 13,5 mln zł, tj. o 52,4% rdr, a zysk netto ma wynieść 9,7 mln zł. Na koniec roku obrotowego 2015/2016 rentowność operacyjna spółki ma wynieść  4,6%, a rentowność netto powinna wzrosnąć do 3,3%.

 

mln zł

PROGNOZA

01.04.2015-31.03.2016

 

% ZMIANY WOBEC WYNIKU 2014/2015

Przychody ze sprzedaży

292

+22,7%

EBITDA

17,5

+36,3%

EBIT

13,5

+52,4%

Zysk netto

9,7

+59%

 

 

KONTAKT DLA PRASY

Agnieszka Grothe

e-mail: [email protected]

Tel. +48 509 61 88 99


INFORMACJE O SPÓŁCE GRODNO SA

Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 120 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. Ofertę Grodna wyróżnia kompleksowy, stale poszerzany asortyment, m.in. obejmujący rozwiązania z sektora automatyki, fotowoltaiki, oświetlenia oraz klimatyzacji. Spółka świadczy doradztwo i usługi specjalistyczne – przeprowadza audyty energetyczne i oświetleniowe. Klientami Grodna są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysłowe (służby utrzymania ruchu, zakłady produkcyjne), dystrybucją (hurtownie, sklepy, składy budowlane), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele) oraz klienci indywidualni. Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 45 punktów sprzedaży (44 oddziały własne i 1 franczyzowy) zlokalizowanych w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz Centrum Dystrybucji w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska. W 2015 roku Grodno obchodzi 25-lecie działalności.

author avatar
Reputation Managers Grodno

1 2

O autorze