loader

V edycja społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny” już 15 maja

Już za 3 dni po raz piąty pracodawcy skrócą dzień pracy o Dwie Godziny!

 

V edycja społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny” już 15 maja – w tym roku międzypokoleniowe rozmowy pod hasłem: MUZYKA I POKOLENIA

 

Od mikroprzedsiębiorstw po wielotysięczne koncerny, setki pracodawców, instytucji, organizacji pozarządowych i samorządów, rozumiejąc potrzeby swoich pracowników, już po raz piąty zgłasza się do udziału w społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny”, organizowanej przez Fundację Humanites. Inicjator ogólnopolskich obchodów Dnia Rodziny zachęca pracodawców do skrócenia o 2 godziny pracy w dniu 13 bądź 16 maja i wsparcia pracowników w integrowaniu życia rodzinnego i zawodowego.

 

Kulminacja społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny” przypada na 15 maja – w Międzynarodowym Dniu Rodziny. Jak co roku, Fundacja Humanites, inicjator ogólnopolskich obchodów Dnia Rodziny, zachęca pracodawców do skrócenia o 2 godziny jednego dnia pracy i wsparcia pracowników w integrowaniu życia rodzinnego i zawodowego, poprzez pokazanie wagi dobrej, międzypokoleniowej rozmowy w budowaniu więzi między ludźmi. W związku z tym, iż w tym roku 15 maja wypada w niedzielę, tysiące osób skończy wcześniej dzień pracy w piątek bądź w poniedziałek. Firmy zgłaszają się bezpłatnie na stronie www.mamrodzine.pl.

 

W ubiegłym roku w akcji wzięło udział ponad 500 firm. Biorąc pod uwagę pierwszą edycję, do której przystąpiło 36 firm, organizacji oraz jednostek samorządowych, wyraźnie widać wzrastające znaczenie akcji zarówno wśród pracodawców, jak i pracowników. W wypadku wielu instytucji nasza akcja jest już stałym, corocznym punktem w kalendarium – informuje Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites.

 

Opublikowane z początkiem 2016 roku badania Instytutu Gallupa pokazują, że tylko co ósmy pracownik jest zaangażowany. Raport zwraca również uwagę na nowy aspekt – rosnący stres pracowników, którego regularnie w pracy doświadcza  44% badanych. Pracownicy uważają, że na brak ich zaangażowania w pracę wpływają anonimowość, niedostrzeżenie przez pracodawcę.

 

W Polsce ponad 50% osób pracujących uważa, że ich środowisko pracy nie sprzyja integracji życia zawodowego i prywatnego (Badanie IESE, Fundacji Liderek Biznesu i Fundacji Humanites, 2015). Z kolei wcześniejsze badania Instytutu Gallupa pokazują, że efektywność osób zadowolonych z życia rodzinnego jest wyższa o przynajmniej 20%, a absencja w pracy niższa o blisko 40%. Według sondażu CBOS (2016), Polacy pod koniec 2015 roku deklarowali, że źródłem największej satysfakcji są dla nich dzieci (92%), związki (89%) oraz relacje z ludźmi (82%).

 

Dobre relacje nadają sens w życiu prywatnym, wzmacniają więzi i pozwalają wychodzić zwycięsko z kryzysów, a w zawodowym są paliwem do zaangażowania pracowników oraz wyższego poziomu satysfakcji obsługiwanych przez nich klientów. Kluczem do tego jest prawdziwa uważność i zaciekawienie dawane drugiemu człowiekowi. Wydaje się, że to tak niewiele, ale dzisiejszy pędzący świat nie sprzyja takim postawom. Wierzymy, że rosnąca z każdym rokiem popularność naszej akcji wynika właśnie z wewnętrznej tęsknoty ludzi za byciem dostrzeżonym – mówi Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites.

 

W tegorocznej edycji, do akcji zgłosili się już m.in. Grupa Tauron, Alior Bank, Allianz, Uniqua, EY, PWC, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, Tchibo, K2, GFK Polonia, Atos, PKO PTE, Electrolux, Unilever czy Wyższa Szkoła Bankowa w Bydgoszczy.

 

Corocznie akcja przebiega pod patronatem Pierwszej Damy. Również w tym roku honorowy patronat nad akcją objęła Małżonka Prezydenta RP, Pani Agata Kornhauser-Duda. Akcja uzyskała również poparcie ONZ.

 

Partnerami akcji są PKN ORLEN, Wirtualna Polska, Hotel Bukovina, Zagroda Ojrzanów, Great Place to Work, MaMy Kalendarz, Stowarzyszenie LiderSHE oraz Fundacja Liderek Biznesu.

 

Społeczna akcja „Dwie godziny dla Rodziny”, kierowana do przedsiębiorców, instytucji prywatnych i publicznych oraz samorządów, polega na zainspirowaniu pracowników i ich rodzin do dobrej, międzypokoleniowej rozmowy. Symboliczny gest pracodawców, jakim jest skrócenie dnia pracy, związany jest z wyjściem z rutyny codziennego dnia oraz podkreśleniem faktu, iż pracownik poza pracą pełni również inne istotne role społeczne – będąc rodzicem, dziadkiem, córką, synem i że dobra integracja tych ról przekłada się na większe zaangażowanie w pracy oraz poczucie szczęścia w życiu prywatnym i społecznym.

 

Dbamy, żeby nasi pracownicy utrzymywali właściwą równowagę pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, co zwykle przekłada się na wzrost satysfakcji z realizowanych przez nich zadań – mówi Anna Lewandowska-Romanowska, dyrektor biura zarządzania relacjami społecznymi w obszarze kadr PKN ORLEN. – Dla pracodawcy z kolei oznacza to większe zaangażowanie pracowników, a co za tym idzie wzrost efektywności i coraz bardziej kreatywne podejście do powierzonych obowiązków. Dlatego w tym roku ponownie dołączyliśmy do programu „Dwie godziny dla Rodziny”. W ten sposób zachęcamy naszych pracowników do poświęcenia dodatkowego wolnego czasu swoim najbliższym. Zależy nam na zbudowaniu zaufania, które mogłoby zaprocentować w przyszłości – dodaje Lewandowska-Romanowska.

1 2

O autorze