loader

Powakacyjny powrót do rzeczywistości – zachowaj młodość ducha

 

Rozwijaj się i zachowaj młodość ducha

Jak wynika z raportu na zlecenie marki Tymbark młodość ducha to również życie własnym życiem, nieprzejmowanie się opinią innych ludzi, życie w zgodzie ze sobą tak, aby przynosiło to radość. Angażowanie się również w aktywności, które przypisywane są osobom młodym np. poznawanie nowoczesnych technologii i podążanie za tym, co pojawia się w świecie .

Młodość ducha to osiąganie nowych rzeczy ciągle, a nie stanie w miejscu.” – mówi jedna z respondentek badania z najmłodszego pokolenia.

W badaniu ciekawość świata i chęć rozwoju znalazły się również na wysokim czwartym miejscu. Dla młodszych osób ciekawość świata to osiąganie nowych celów, rozwijanie kariery. Starsze osoby rozumieją ją jako próbowanie rzeczy nieznanych, nowych, chodzenie na kursy, podróżowanie, poznawanie nowych osób. Z badania wynika także, że kobiety częściej niż mężczyźni przez młodość ducha rozumieją samorozwój. 23 proc. respondentek postawiło na posiadanie wielu zainteresowań i rozwijanie pasji. Panowie stanowią w tej grupie 18 proc.

 

„Na codzienność 30- kilkulatków składa się z reguły praca oraz wychowywanie dzieci. Z tego powodu osoby 30+ starają się zorganizować swoje życie poprzez wyznaczenie sobie celów do zrealizowania. Zadaniowość ta dotyczy również potrzeby poszerzenia wiedzy i nabywania nowych umiejętności. Samorozwój staje się celem, którego realizacja przynosi satysfakcję oraz, w założeniach, poprawę sytuacji finansowej.

Pokolenie 45-60 latków najczęściej osiągnęło już stabilizację życiową – zarówno pod kątem zawodowym, jak i rodzinnym. Na nowe aktywności patrzą przede wszystkim przez pryzmat relacji i ekscytacji wynikającej z próbowania nowości.

Najstarsi, z racji wyprowadzenia się dzieci i wejścia w wiek emerytalny, czują się w pewien sposób odsunięci od „centrum świata”. Dla wielu z nich motywacją do uczenia się nowych rzeczy jest chęć otwarcia się na ludzi i świat. Osoby 60+ z reguły dysponują dużą ilością wolnego czasu, dlatego zdobywanie nowych umiejętności jest dla nich niespiesznym smakowaniem świata na nowo.” – podsumowuje Dominika Maison, President& Chief Science Partner, Maison & Partners.

 


[1] Badanie jakościowe i ilościowe zrealizowane na zlecenie marki Tymbark w maju 2016 roku na losowo-kwotowej reprezentatywnej (pod względem demograficznym) próbie Polaków w wieku powyżej 30 lat; N=1000 osób w 3 grupach wiekowych: 30-44 lata, 45-60 lat oraz powyżej 60. roku życia.

author avatar
Hill Knowlton Strategies

1 2

O autorze