AI kluczem do przyszłości biznesu
Sztuczna inteligencja (AI) staje się kluczowym narzędziem dla CEO na całym świecie, wskazując na jej potencjał do poprawy wydajności biznesu. Jak wynika z najnowszego badania EY-Parthenon – CEO Outlook Pulse, aż 76% dyrektorów generalnych uważa, że AI przyniesie korzyści w zakresie wydajności, choć jedynie 11% jest przekonanych, że wpłynie także na wzrost przychodów.
„Transformacja technologiczna spowodowana pandemią Covid-19 pobudziła innowacyjność w firmach i pozwoliła im uchronić się przed stratami finansowymi. Teraz kolejnym etapem cyfrowych przeobrażeń jest upowszechnienie się sztucznej inteligencji,” komentuje wyniki badania Arkadiusz Gęsicki, Partner EY-Parthenon w Polsce i krajach bałtyckich.
AI – Narzędzie Codziennego Użytku
Obecnie większość organizacji wykorzystuje AI przede wszystkim do optymalizacji operacji, automatyzacji procesów i opracowywania narzędzi samoobsługowych, takich jak chatboty. Jednak potencjał AI jest znacznie większy, co podkreślają wyniki badania. Włodzimierz Gołębiowski, Dyrektor EY-Parthenon, zauważa: „Generatywna sztuczna inteligencja otwiera przed firmami niespotykane dotąd możliwości w zakresie analizy ogromnych ilości własnych danych i tworzenia na ich podstawie nowych treści.”
Wyzwania i Priorytety dla Polskich CEO
Badanie pokazuje, że dla 41% globalnych CEO priorytetem w ciągu najbliższych 12 miesięcy jest implementacja AI w celu pobudzenia wydajności i polepszenia wyników biznesowych. Jednak polscy respondenci są bardziej zachowawczy – tylko 27% z nich stawia AI na pierwszym miejscu. Polscy CEO koncentrują się głównie na rekonfiguracji łańcucha dostaw oraz inwestowaniu w nowe produkty i usługi.
„Na strategie przedsiębiorców z Polski nadal duży wpływ mają uwarunkowania geopolityczne. Priorytetem jest zabezpieczenie i ustabilizowanie bieżącego biznesu oraz wprowadzanie produktów i rozwiązań, których oczekują konsumenci,” dodaje Gęsicki.