Nawigacja do robienia zakupów

Obecnie sklep przestaje już być tylko fizycznym miejscem spotkania klienta ze sprzedawcą i przybiera postać wielokanałową.
Oprócz fizycznego obiektu i strony internetowej mamy więc również do czynienia z aplikacjami pomagającymi w kupowaniu.
Na przykład jeśli chodzi o zakupy spożywcze, wiele sklepów oferuje już aplikacje ułatwiające sporządzenie listy produktów do nabycia czy wybranie interesujących nas promocji — ogólnie, usprawniające proces zakupów.
„My zastanawialiśmy się nad tym, jak połączyć aplikację ze sklepem, aby potrafiła ona wskazać klientowi drogę do wybranych produktów, zaplanować optymalną trasę lub przekazać dodatkowe informacje o poszczególnych produktach” – powiedziała w rozmowie z Capital24.tv Jella Segers z Philips Retail Lighting. „Jest to możliwe dzięki systemowi lokalizacji wewnątrz budynku wykorzystującemu oświetlenie.” – dodaje.
Oświetlenie może nie tylko rozjaśniać pomieszczenie, ale również tworzyć sieć komunikującą się z urządzeniami przenośnymi klientów.
Każda z opraw diodowych (LED) wysyła kody do kamery, które zostają następnie przetworzone w punkty lokalizacyjne.
„Mamy tutaj fragment sklepu. Niebieskie punkty to oprawy oświetleniowe, a żółta kropka to ja.” – pokazuje w filmie Capital24.tv Jella Segers z Philips Retail Lighting. „Kiedy poruszę tabletem, widzimy, że żółta kropka również się przemieszcza. W ten sposób oświetlenie może pełnić rolę gęstej infrastruktury służącej do lokalizacji wewnątrz pomieszczeń, pomagając klientom i pracownikom w lepszym poruszaniu się po sklepie.”