loader

mytaxi rozwiązuje umowy w ramach polityki jakości

Według danych mytaxi, na początku marca ponad 96% kierowców posiadało ocenę wyższą niż 4,5 gwiazdki, na maksymalnie 5 możliwych. Jednocześnie aż 55% z nich otrzymało ocenę powyżej 4,7 gwiazdki. Natomiast niecałe 4% kierowców posiadało ocenę niższą niż 4,5 gwiazdki, co skutkowało rozwiązaniem umowy. System ocen, a także wewnętrzne regulacje mytaxi dotyczące zatrudniania nowych kierowców realnie wpływają na poprawę jakości świadczonych usług na rynku taxi, jak i do poprawy wizerunku samych taksówkarzy.

Licencja to nie wszystko

Podstawowe kryteria przystąpienia do mytaxi to: zdany egzamin, licencja na taksówkę, orzeczenie o niekaralności i wysoka kultura osobista. Natomiast głównym wyznacznikiem jakości usługi świadczonej przez kierowcę mytaxi jest liczba gwiazdek i komentarze pasażerów. Co jeszcze jest brane pod uwagę? Przede wszystkim stan auta (standardowo nie może być starsze niż 10 lat), uczciwość oraz nieodrzucanie raz przyjętych kursów. Oceny i komentarze są co tydzień analizowane, co pozwala szybko zweryfikować stan zadowolenia użytkowników z usługi kierowcy. Taksówkarze najsłabiej oceniani w systemie są wzywani na rozmowę i weryfikację stanu samochodu. W niektórych przypadkach skutkuje to natychmiastowym zerwaniem umowy.

Jak uniknąć niskiej oceny?

Twórcy aplikacji, wraz z najlepiej ocenianymi kierowcami, stworzyli krótki poradnik dla taksówkarzy, ze wskazówkami jak otrzymywać wysokie oceny. Na liście znalazły się m.in.:

1 2

O autorze