Microsoft uruchamia testową wersję nowego portalu MSN w Polsce

Nowy MSN dostarcza nie tylko informacje, ale też narzędzia do natychmiastowego działania, m.in. listy zakupowe, kalendarze podróży czy kalkulatory oszczędności, ale także zintegrowane z serwisem aplikacje: Outlook.com, Facebook, Twitter, OneNote, OneDrive, a wkrótce również Skype. Na górze strony umieszczona zostanie personalizowana belka, pozwalająca za pomocą jednego kliknięcia uzyskać dostęp do najważniejszych dla danego użytkownika usług i aplikacji, które umożliwią komunikację i interakcję z innymi.
Zintegrowane narzędzia pozwalają na zagłębienie się w dany temat, planowanie, realizację i śledzenie ważnych dla użytkownika informacji. Kiedy na przykład szukamy przepisów kulinarnych, MSN za pomocą jednego kliknięcia pozwoli nam przerobić listę składników w listę zakupów, którą łatwo można przenieść z poziomu przeglądarki do urządzenia mobilnego, które mamy pod ręką, kiedy w sklepie robimy zakupy.
Personalizacja i wieloplatformowość
Prosty, nowoczesny układ pozwoli szybko znaleźć odpowiednie treści i je wykorzystać. Każdy użytkownik będzie mógł spersonalizować serwis. Po określeniu tematów i wskazaniu kategorii, które nas szczególnie interesują otrzymamy swoją unikalną wersję serwisu.
Nowy MSN ułatwia personalizację, niezależnie od rodzaju wykorzystywanego urządzenia. W najbliższych miesiącach zostanie udostępniona cała gama aplikacji MSN na Windows Phone, iOS i Android. Wystarczy raz określić ustawienia, a zostaną one zapamiętane i odzwierciedlone na innych urządzeniach, na których również będziemy mieć dostęp do ulubionych treści. Na przykład, jeśli w sekcji finansowej wybierzemy listę śledzonych notowań giełdowych to będzie się ona wyświetlać w ten sam sposób w przeglądarce i aplikacji mobilnej. Jeśli wybierzemy, że interesują nas artykuły z określonego tematu, również i to zostanie uwzględnione na wszystkich platformach.
Podobnie ma to działać w drugą stronę – ustawienia zapisane z poziomu smartfona lub tabletu będą nam towarzyszyć w przeglądarkowej wersji serwisu, czy to będzie prognoza pogody w wybranych miastach czy też tabela rozgrywek wybranej ligi.
Nowe możliwości dla marek
Nowy MSN będzie stanowił idealne medium do komunikacji dla marek i reklamodawców. Chociaż zewnętrzna forma MSN uległa całkowitej przemianie, sam proces zakupu reklam pozostaje prosty. Reklamodawcy wciąż mogą w łatwy sposób kupować obecność dla swoich marek w standardowych formatach IAB.