loader

Kredyt konsolidacyjny – opłacalne rozwiązanie?

Aby skorzystać z kredytu konsolidacyjnego należy przedstawić dokumenty dotyczące stałych obciążeń finansowych, takich jak czynsz, opłaty za prąd i gaz, wysokości dotychczasowych rat i harmonogram ich spłacania a także zaświadczenie o zarobkach. Banki i instytucje finansowe  akceptują umowy o pracę, renty, emerytury, dochody pochodzące z działalności gospodarczej i rolniczej, kontrakty lub inne umowy, takie jak umowa o dzieło czy umowa najmu. Chcąc zaciągnąć kredyt z zabezpieczeniem hipotecznym należy również przedłożyć dokument poświadczający własność nieruchomości. Należy jednak pamiętać, że bank czy inna instytucja finansowa chętniej udzieli konsolidacji osobie wypłacalnej i posiadającą dobrą historię kredytową. Klient, który zaprzestał spłacania rat może mieć problem z uzyskaniem kredytu konsolidacyjnego. Dlatego rozwiązanie przeznaczone jest przede wszystkim dla tych osób, które do tej pory w miarę terminowo regulowały swoje zadłużenie i odpowiednio wcześnie zaczęły szukać wyjścia z problemów finansowych. 

Decydując się na kredyt konsolidacyjny możemy mieć pewność, że liczne kredyty i zaciągnięte zobowiązania zmienią się w jedną, wygodną do spłaty ratę. Przed konsolidacją należy jednak przeanalizować ofertę banków i instytucji finansowych, dokładnie policzyć czy operacja będzie korzystna dla domowego budżetu a przede wszystkim zapoznać się z opiniami doradców finansowych, którzy pomogą dobrać najlepsze rozwiązanie.

Autorem wypowiedzi jest Paweł Kosmala, Prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Finansowego.

Więcej na temat oferty kredytów konsolidacyjnych Górnośląskiego Towarzystwa Finansowego u Agentów oraz na stronie: http://gtf.pl/Kredyty-dla-Ciebie/Kredyt-konsolidacyjny

author avatar
GTF Sp. z o.o.
GTF Sp. z o.o. (www.gtf.pl) – podmiot utworzony w 2003 roku do zarządzania siecią pośrednictwa kredytowego. Spółka jest organizatorem i koordynatorem sieci lokalnych, niezależnych biur pośrednictwa kredytowego, operatorem informatycznego systemu obsługi sieci sprzedaży kredytów oraz operatorem bankowym - partnerem banków w realizacji funkcji dystrybucji produktów finansowych skierowanych do odbiorców indywidualnych i do firm (outsourcing procesowy). Centrala spółki, mieszcząca się w Tychach (40 osób plus trzech członków Zarządu), składa się z następujących działów: Administracja, Operacje, Prewindykacja, IT, Marketing i Call Center, a struktura terenowa obejmuje Dyrektora Sprzedaży oraz 8 Dyrektorów Regionów. Obecnie podmiot ma podpisane umowy o współpracy z ponad 1200 agentami (1810 punktów sprzedaży) na terenie całego kraju, oferującymi produkty finansowe dla klientów indywidualnych oraz firm takich banków, jak: Meritum Bank, Alior Bank, Bank BPH, Vanquis Bank, FM Bank czy Getin Bank (poprzez Powszechny Dom Kredytowy Aureus). GTF jest członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.

1 2

O autorze