Komputronik – miliardowy obrót w pół roku
- skonsolidowany zysk netto 6,73 mln zł wobec 4,47 mln zł rok wcześniej (wzrost o 50,5%)
- jednostkowy zysk netto 6,38 mln zł wobec 3,42 mln zł rok wcześniej (wzrost o 86,5%)
Spółka odnotowała wzrost we wszystkich kanałach sprzedaży, przy czym najbardziej dynamiczna zmiana nastąpiła w sektorze B2B, czyli w sprzedaży do przedsiębiorstw, co z pewnością związane jest ze stałym rozwojem Spółki Komputronik Biznes i jej pierwszymi sukcesami w ramach obsługi placówek medycznych (w ramach działu Komputronik Biznes Health Care), znaczącym zwiększeniem skali działania Idea Nord oraz sukcesami Komputronik API i współpracującej Movity. Dynamiczny wzrost sprzedaży na poziomie 23% odnotowano także w kanale sprzedaży do konsumentów, tj. w salonach sieci Komputronik i przez internet. Stanowi to blisko trzykrotnie większy wzrost niż ten, który całościowo odnotował rynek.
Stale rozwijamy naszą sieć sprzedaży. Wzrasta sprzedaż do salonów franczyzowych, jednak większy nacisk kładziemy na rozwój modelu agencyjnego. Wiele salonów, które dotychczas prowadzili franczyzobiorcy, rozpoczyna działalność jako nasze agencje, co jest korzystne dla naszych partnerów, gdyż gwarantuje salonom silniejszą pozycję na rynkach lokalnych – dodaje Wojciech Buczkowski.
Ostatnie miesiące przyniosły Spółce kilka znaczących wyróżnień. W kolejnej edycji programu KONSUMENCKI LIDER JAKOŚCI 2014 w kategorii „Sieci sklepów komputerowych” Komputronik.pl zdecydowanie wyprzedził konkurencję, zajmując I miejsce. Komputronik.pl wygrał także po raz ósmy (odbyło się łącznie dziewięć edycji) ranking sklepów internetowych w kategorii Elektronika/AGD, organizowany przez Money.pl. Natomiast w rankingu Rzeczpospolitej „Najcenniejsze Polskie Marki 2014” Komputronik zajął trzecie miejsce w kategorii „handel”.