loader

Klient w Twojej sieci – jak zbudować dobrą relację w zakupach online?

 

Wiadomości muszą być uszyte na miarę. Z nowoczesnym narzędziem kategorii sales booster można bardzo łatwo i szybko tworzyć newslettery do wybranych grup, personalizować ich zawartość, planować wysyłki na podstawie reakcji na poprzednie kampanie. Narzędzie oferuje gotowe szablony mailingów oraz specjalny kreator graficzny do ich samodzielnego projektowania.

 

 

Doceń lojalność

Program Lojalnościowy  to idealny sposób na budowanie więzi pomiędzy klientem, a marką oraz na nagradzanie klienta za to z jest z nam. Taki system można ułożyć na wiele sposobów. Jednym z nich są proste zasady przyznawania punktów za każde zakupy, które następnie klienci mogą wymieniać na dodatkowe  rabaty, lub na nagrody. Ważne, żeby konwersja czy przelicznik punktów był prosty i przejrzysty dla kupującego. Inny wariantem może być wdrożenie systemu wielopoziomowego, który na początku oferuje mniej wartościowe nagrody, a następnie zachęca stałych klientów do robienia kolejnych zakupów zwiększając wartość nagród. Można też ze zbierania punktów uczynić grę – najaktywniejsi klienci oprócz możliwości ich wymiany na produkty mogą też brać udział w konkursie gdzie np. trzy najaktywniejsze osoby wygrywają bon na kolejne zakupy czy upominek.

 

Zadbaj o informację

Według badania SalesBee, aż 27 proc. osób kupujących w Internecie obawia się oszustwa ze strony sklepu, tego że towar nie zostanie dostarczony. Z kolei 7 proc. konsumentów boi się że będą musieli za długo czekać na dostawę. Możemy w prosty sposób zniwelować ten efekt informując klienta o statusie jego zamówienia. Do dyspozycji mamy powiadomienia SMS i mailowe. Nasz klient będzie spokojniejszy wiedząc na jakim etapie jest jego przesyłka – od kompletowania zamówienia, poprzez nadanie paczki, aż do planowanego terminu dostarczenia. To z pewnością zapewni większe zaufanie do sklepu.

 

Fotografuj nie tylko to co sprzedajesz

Warto założyć firmowy profil w mediach społecznościowych – Facebook, YouTube, Instagram czy Snapchat pomogą w nietypowy sposób pokazać zarówno produkty jak i kulisy naszej działalności, wspólne świętowanie sukcesów czy prozę życia, na przykład w postaci zdjęcia podczas pakowania paczek, by jak najszybciej dotarły do klientów. Trzeba tylko pamiętać, żeby treść udostępniana poprzez social media nie była zwykłym marketingiem, a pokazywała treści interesujące naszych klientów. Za pomocą mediów społecznościowych możemy też budować eksperckość naszej marki – np. gdy prowadzimy sklep z odzieżą możemy zamieszczać zdjęcia najmodniejszych zestawów w danym sezonie. Dobrym pomysłem jest też publikowanie poradników. Powinniśmy śledzić internetowe trendy i odpowiadać na nie. Dzięki temu możemy zaangażować klientów w życie naszej marki i pozwolić lepiej wyrażać swoje oczekiwania.

author avatar
SalesBee

1 2

O autorze