loader

E-handel rekomendacją stoi

Dynamiczne treści z naszymi propozycjami powinny być dopasowane pod kątem ich zawartości do miejsca wyświetlenia. Na stronie głównej warto wyróżnić bestsellery czy produkty w najbardziej atrakcyjnych cenach. Jeśli trafia tam klient, którego znamy, warto skorzystać z personalizowanych rekomendacji i pokazać mu produkty ostatnio oglądane lub takie, które przy poprzedniej wizycie dodał do koszyka i nie dokończył zakupów. Kiedy ktoś już dokonał zakupu i wraca na naszą stronę, należy pokazać produkty komplementarne do ostatnio zakupionego towaru. Natomiast w przypadku produktów „cyklicznych”, takich które kupujemy regularnie, jak najbardziej ma sens wysyłanie okresowych maili z przypomnieniem  o możliwości ponownego ich kupna.

 

W przypadku zakładki  konkretnej kategorii klient ma już duży wybór produktów alternatywnych, więc w tym przypadku warto pokazać bestsellery z danej grupy lub artykuły uzupełniające ich funkcjonalności. Takie rekomendacje warto umieszczać na dole strony z daną kategorią. Kiedy użytkownik jest już na stronie konkretnego artykułu można pokazać, co jeszcze kupili inni konsumenci, którzy go wybrali lub zaoferować podobne produkty – o wyższym standardzie, z większą ilością funkcji lub o lepszych parametrach. Klienci czasami nie zdają sobie sprawy, że istnieje lepsza wersja szukanego produktu czy usługi, której wybór być może chciałby rozważyć. Takie alternatywne artykuły warto zaprezentować po prawej stronie wybranego produktu, a uzupełniające akcesoria pod nim. Polecane produkty możemy też zaprezentować na stronie koszyka kupującego, np. w formie niewielkiego banera pokazujący co kupili inni razem z wybranym produktem, z jasnym call to action typu „kup teraz”. Należy jednak pamiętać, że w momencie, kiedy klient przechodzi do finalizacji zakupu nie powinniśmy rozpraszać go dodatkowymi treściami.

Natomiast już po udanej transakcji, kiedy wysyłamy maila z podziękowaniem za zakup i podsumowaniem zamówienia, jak najbardziej możemy polecić inne artkuły. Ich wybór może być dowolny, natomiast ważne jest aby zaoferować klientowi rabat lub darmową dostawę i zachęcić go w ten sposób do ponownego odwiedzenia naszej strony i kolejnych zakupów.

Oprócz dynamicznych treści rekomendujących produkty klientom w czasie rzeczywistym doskonałym sposobem na zwiększenie sprzedaży są także automatyczne maile wysyłane do klientów, kiedy już opuszcza stronę sklepu. Mogą dotyczyć oglądanych produktów, jeśli użytkownik nie dokonał zakupu, lub produktów komplementarnych do towaru, który kupił. Oraz oczywiście maile z przypomnieniem o porzuconym koszyku.  Z danych SalesBee wynika, że liczba osób, które po przejściu do koszyka nie finalizuje transakcji to aż 74 proc. Warto więc wdrożyć do swojego sklepu automatyczne rozwiązania oparte na Big Data które pomogą znacznie obniżyć  ten wskaźnik.

Agata Lejman, ekspert SalesBee

author avatar
SalesBee

1 2

O autorze