loader

E-handel rekomendacją stoi

Większość ludzi lubi, gdy przy wyborze ktoś im doradzi lub utwierdzi w tym, że podejmują właściwą decyzję. Rekomendacja w tradycyjnym handlu zawsze była ważnym kanałem „marketingowym”. Teraz odgrywa coraz większą rolę w e-handlu. Część z nas nie lubi podejmować decyzji i kieruje się przy tym zasadą follow the crowd – jeśli ogół sądzi, że coś jest dobre to my również możemy tak przyjąć, czujemy się pewniej, bo mamy poczucie, że produkt został przetestowany i sprawdzony. Dlatego warto zadbać o odpowiednie wykorzystanie wyborów klientów na stronie swojego e-sklepu. Według SalesBee od 10 do nawet 37 proc. sprzedaży wśród dużych retailerów pochodzi właśnie z rekomendacji.

 

Jak używać takich danych?  Możemy to zrobić wykorzystując  zautomatyzowane działania bazujące na Big Data, czyli ogromnych zbiorach różnorodnych informacji pochodzących z różnych źródeł.

Każdy e-sklep ma możliwość gromadzenia takich danych o klientach, a następnie wykorzystania ich w ulepszaniu swojego działania i poprawianiu poziomu konwersji. Niestety ciągle niewielu przedsiębiorców to robi. Zbieranie takich danych nie jest trudne. Co innego odpowiednie sortowanie, analiza i organizacja tak, aby były  przydatne do wykorzystania w odpowiedni sposób i zwiększały sprzedaż w e-sklepie. Jest to zadanie zdecydowanie bardziej skomplikowane. Dlatego ułatwieniem w procesie pozyskiwania i użycia Big Data są automatyczne rozwiązania wykorzystujące inteligentne algorytmy, które można szybko i prosto zaimplementować na swojej stronie. Pomogą one w zdobyciu i uporządkowaniu informacji oraz skorzystaniu z nich do skonstruowania oferty najlepiej odpowiadającej na potrzeby naszych klientów.

 

Na podstawie zbioru danych możemy podpowiadać klientom produkty, które mogą ich zainteresować, np. pokazać nasze bestsellery czy produkty wybrane przez innych klientów, którzy kupili dany artykuł. Idąc w myśl zasady cross sell wskazujemy rzeczy komplementarne z resztą zawartości koszyka konsumenta. Przykładem może być skierowanie komunikatu o dostępnych dodatkach do smartfona, które użytkownik umieścił już w swoim koszyku. Istnieje prawdopodobieństwo, że będzie chciał kupić jednocześnie ochronny pokrowiec, uchwyt do samochodowej szyby czy zestaw głośnomówiący – musimy tylko pokazać mu taką możliwość.

 

Możemy też skorzystać z automatycznych rozwiązań, takich jak up sell czyli  zaprezentować produkty alternatywne w postaci podobnych artykułów czy takich o rozszerzonej funkcjonalności. Kolejnym rozwiązaniem jest pokazanie wyrobów z całego sklepu losowo, licząc na to, że zainspirują konsumenta do kupna czegoś z kategorii, której do tej pory nie odwiedzał. Dzięki takim rekomendacjom klient będzie bardziej skłonny do podjęcia decyzji o zakupie a także do kupna większej ilości rzeczy z naszej oferty.

author avatar
SalesBee

1 2

O autorze