loader

Czy regionalna nazwa pomaga w biznesie?

Górnośląskie Towarzystwo Finansowe GTF Sp. z o.o. znany broker na polskim rynku kredytowym, „zawdzięcza” swoją nazwę lokalizacji swojej siedziby, która znajduje się w Tychach. Firma działa na terenie całego kraju, współpracuje obecnie z ponad 1.500 agencji pośrednictwa kredytowego rozlokowanych od Szczecina po Przemyśl. Oczywiście najwięcej placówek współpracujących z GTF znajduje się na Śląsku, ale chyba tylko dlatego, że w tym regionie jest największe zagęszczenie ludności. Czy regionalność nazwy pomaga?

 

Wybór idealnej nazwy dla firmy to trudna decyzja – mówi Paweł Kosmala, prezes zarządu spółki GTF. Jak wiemy, tworze­nie ide­al­nej nazwy jest mieszanką fone­tyki, ling­wistyki, psy­chologii oraz strate­gii mar­ketingowej. Dobra nazwa firmy wysyła do klientów tej firmy wyraźne syg­nały — przy­wołuje emo­cje i sko­jarzenia, które czę­sto mają wpływ na ich decy­zję. Choć reguły i zasady two­rze­nia nazwy są skom­p­likowane, warto spró­bo­wać wykre­ować ją samemu. Tak też uczyniliśmy w przypadku naszej firmy. Dzisiaj, po dziesięciu latach działalności spółki, możemy stwierdzić, że był to pomysł bardzo dobry. Skojarzenie nazwy z regionem nie przeszkadza w relacjach poza Śląskiem, a istotnie pomaga w biznesie z lokalnymi partnerami. Ponadto słowo „górnośląski” kojarzone jest pozytywnie – nawiązuje do takich cech mieszkających tu ludzi, jak pracowitość, uczciwość, szacunek dla tradycji i historii.

author avatar
GTF Sp. z o.o.
GTF Sp. z o.o. (www.gtf.pl) – podmiot utworzony w 2003 roku do zarządzania siecią pośrednictwa kredytowego. Spółka jest organizatorem i koordynatorem sieci lokalnych, niezależnych biur pośrednictwa kredytowego, operatorem informatycznego systemu obsługi sieci sprzedaży kredytów oraz operatorem bankowym - partnerem banków w realizacji funkcji dystrybucji produktów finansowych skierowanych do odbiorców indywidualnych i do firm (outsourcing procesowy). Centrala spółki, mieszcząca się w Tychach (40 osób plus trzech członków Zarządu), składa się z następujących działów: Administracja, Operacje, Prewindykacja, IT, Marketing i Call Center, a struktura terenowa obejmuje Dyrektora Sprzedaży oraz 8 Dyrektorów Regionów. Obecnie podmiot ma podpisane umowy o współpracy z ponad 1200 agentami (1810 punktów sprzedaży) na terenie całego kraju, oferującymi produkty finansowe dla klientów indywidualnych oraz firm takich banków, jak: Meritum Bank, Alior Bank, Bank BPH, Vanquis Bank, FM Bank czy Getin Bank (poprzez Powszechny Dom Kredytowy Aureus). GTF jest członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.

1 2

O autorze