loader

6 wskazówek, jak wdrożyć dwukierunkową komunikację SMS w firmie

  1. Wykorzystaj SMS, aby dowiedzieć się więcej o swoich klientach

Dwukierunkowa komunikcja SMS przekłada się nie tylko na zwiększenie zaangażowania odbiorców. Dla marketerów to również efektywne narzędzie, za pośrednictwem którego mogą pozyskiwać ważne dane na temat swoich klientów. Właściwe wykorzystanie tego rozwiązania pozwoli Ci zdobyć informacje bezpośrednio od odbiorców, w momencie ich największego zainteresowania. Ile danych uda Ci się pozyskać od klientów zależy od tego, jaką przyjmiesz strategię i jakie narzędzia wykorzystasz. Masz do dyspozycji m.in. ankiety, formularze, krótkie kody. SMS-y sprawdzą się również w umawianiu spotkań z klientami oraz w przekazywaniu informacji o nowych produktach. Dwukierunkowe SMS-y mogą pomóc w uzyskaniu szybkiego feedbacku ze strony klientów, którzy w łatwy sposób mogą przesyłać dodatkowe pytania oraz zamówienia.

 

  1. Pozwól klientom opuścić konwersację

Dwukierunkową komunikację SMS można określić mianem konwersacji. Aby była ona prowadzona na uczciwych zasadach należy udostępnić odbiorcom możliwość jej opuszczenia. To złota zasada odnosząca się ogólnie do całej sfery komunikacji mobilnej. Użytkownik powinien mieć możliwość zarówno swobodnego dołączenia do dyskusji jak i rezygnacji z udziału w niej. Niezależnie od tego, czy SMS-y wykorzystujesz w obsłudze klienta, systemach CRM czy powiadomieniach koniecznie przekaż odbiorcy informację, w jaki sposób może zrezygnować z otrzymywania Twoich komunikatów. To ważne nie tylko z punktu widzenia sankcji, na jakie narażamy się wysyłając do odbiorców niechciane wiadomości, ale również kwestia dbania o wizerunek naszej firmy.

 

I wreszcie najważniejsze! Zgodnie z polskim prawem możesz wysyłać SMS-y wyłącznie do tych, klientów, którzy wyrazili na taki kontakt zgodę. Oznacza to, że powinieneś korzystać z wiarygodnych baz numerów telefonicznych, najlepiej takich, które sam stworzyłeś np. uzyskując kontakty bezpośrednio od klientów.

 

  1. Zaoferuj wartość dodaną

Z naszego doświadczenia wynika, że klienci znacznie częściej reagują na SMS-y, które niosą ze sobą jakąś wartość. Oczywiście najmocniej widać to w komunikacji z konsumentami, ale pamiętaj, że również w relacjach b2b język korzyści może wpłynąć na efektywność komunikatów. Kanał SMS pozwala na indywidualne podejście względem określonej grupy klientów, możesz zatem przygotować specjalne warunki handlowe dla określonych partnerów i cały kontakt sprzedażowy zrealizować poprzez SMS.Nie zapominaj o właściwym doborze stylu języka do odbiorców, pisz zwięźle i konkretnie. Ograniczenie liczby znaków do 160 znaków to siła SMS-ów, ponieważ pozwala na przekazanie najważniejszych informacji.

 

  1. Znajdź odpowiedni moment na dostarczenie SMS-ów do klientów

Dwukierunkowe SMS-y mogą być częścią większego planu marketingowego uwzględniającego różne kanały komunikacyjne. Niezależnie od tego, czy SMS-y wykorzystywane są w obszarze b2b czy b2c zawsze powinno zależeć nam na tym, aby nasze komunikaty nie były traktowane przez odbiorców jako spam. Dlatego warto zadbać o odpowiednią treść wiadomości oraz właściwe grupy odbiorców. Wpływ na skuteczność marketingu SMS w obszarze b2b będzie miał czas wysłania wiadomości. Komunikaty biznesowe prawdopodobnie zostaną gorzej przyjęte przez klientów, jeśli dotrą do nich poza godzinami ich pracy. Z doświadczenia wiemy, że najlepszą porą na wysyłkę wiadomości są godziny dopołudniowe między godziną 9 a 11, oraz popołudniowe – między godziną 14 a 16. Poza tym dostarczając SMS-y poza godzinami pracy klientów oraz naszej firmy ryzykujemy wydłużenie czasu odpowiedzi na zapytania odbiorców.

1 2

O autorze