loader

5 sposobów na sfinansowanie sprzętu do biura

Komputery, drukarki, biurka, telefony służbowe – to podstawowe wyposażenie, które powinna posiadać każda firma, niezależnie od wielkości. Niektóre z nich wydają się niewielkim kosztem, ale zakup np. kilku laptopów wysokiej jakości może wynieść kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. A nowoczesny sprzęt to dziś standard, bo jak pokazują badania GUS, ponad 96 proc. przedsiębiorstw z sektora MŚP wykorzystuje komputery do swojej działalności. Jak sfinansować taki zakup, zwłaszcza na początku funkcjonowania firmy? Eksperci Siemens Financial Services przedstawiają 5 sposobów.

 

Technologia wkroczyła w każdą dziedzinę życia prywatnego i zawodowego. Według danych GUS, w sektorze MŚP zaledwie niecałe 4 proc. firm obywa się bez komputera. Własną stronę internetową posiada blisko 67 proc. – co i tak jest znacznie poniżej średniej w UE (77 proc). Niemal co trzecie przedsiębiorstwo wykorzystuje również w swojej działalności media społecznościowe. Natomiast jak wynika z badania Siemens Financial Services, już w 2016 r. średnio co drugi przedsiębiorca z sektora mikro i MŚP kupował rzeczy do firmy w sklepach e-commerce. To pokazuje, że wysokiej jakości sprzęt jest niezbędny do utrzymania się na rynku i firmy – nawet mikro – muszą już na początku swojej działalności nabyć odpowiednie sprzęty biurowe. Jak to zrobić? Jest na to kilka sposobów.

 

Kredyt

 

Kredyt bankowy jest popularną formą finansowania inwestycji. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CBM INDICATOR i Związek Banków Polskich, z tego typu finansowania skorzystało w 2019 roku 37 proc. firm małych i 46 proc. średnich. Niestety w przypadku przedsiębiorstw, które dopiero startują, kredyt jest poza zasięgiem. W większości przypadków, by uzyskać finansowanie firma musi działać minimum rok i mieć pozytywną historię kredytową.

 

– Przy inwestycji np. w sprzęt komputerowy – poza dostępnością – warto również zwrócić uwagę na czas, jaki przedsiębiorca musi poświęcić na pozyskanie takiego finansowania w stosunku do jego wartości. Niekiedy procedura trwa długo, wymaga odwiedzenia oddziału i czekania w kolejce. Korzystając np. z leasingu, środki na taki sprzęt można pozyskać w kilkanaście minut podczas wizyty w salonie lub online, bez wychodzenia z domu – mówi Grzegorz Jarzębski, Szef linii biznesowej Asset Finance w Siemens Financial Services.

 

Leasing online

 

Leasing należy do jednej z najpopularniejszych metod finansowania inwestycji. Niestety, często kojarzony z zakupem przede wszystkim samochodów i tradycyjną formą zawierania umów. W rzeczywistości, leasing jest wykorzystywany przy różnych inwestycjach (także tych mniejszych), m.in. zakupie maszyn i urządzeń, sprzętu IT czy nawet RTV/AGD. Kwoty finansowania mogą być zróżnicowane i zaczynają się nawet od 1 tys. zł. Co ważne, leasing jest dostępny w niektórych sklepach online np. już od 2017 r. za pośrednictwem platformy SimplyLease – należącej do Siemens Financial Services. Ta forma finansowania daje również korzyści podatkowe, np. przy leasingu operacyjnym możliwe jest wliczenie całej raty w koszty prowadzenia działalności.

 

– Leasing online jest jedną z najlepszych metod sfinansowania zakupu sprzętu do biura. W przypadku niektórych rozwiązań, takich jak SimplyLease, dostępną także dla firm, które rozpoczynają działalność. Dodatkowo, finansowanie można uzyskać nawet bez wkładu własnego i na niskie kwoty. Natomiast proces uzyskania leasingu ograniczony jest do minimum, a sama decyzja o przyznaniu finansowania wydawana jest w 15 minut – mówi Grzegorz Jarzębski z Siemens Financial Services.

 

1 2

O autorze