loader

Vectrony dla PKP CARGO pomyślnie przeszły testy fabryczne

Pierwsze trzy z 15 nowych lokomotyw, którymi PKP CARGO będzie obsługiwać połączenia międzynarodowe, właśnie przeszły testy w Monachium. We wrześniu PKP CARGO podpisało umowę na zakup takich maszyn od Siemensa za łącznie 315 mln zł. Vectrony przetestowano zarówno w hali produkcyjnej, jak i na sieci trakcyjnej. W testach uczestniczyli komisarze odbioru z PKP CARGO. Pierwsze lokomotywy Siemensa trafią do spółki na początku przyszłego roku.

Testy nowych Vectronów przeprowadzono między 15 a 17 grudnia w Monachium. Lokomotywy przeszły szereg prób i testów stacjonarnych oraz dynamicznych. Sprawdzano wszystkie podzespoły i działanie pod wszystkimi systemami zasilania, montaż podzespołów oraz funkcjonowanie, a także dokumentację odbiorczą pojazdu, w tym świadectwa jakości, odpowiednie certyfikaty i protokoły fabryczne wystawione dla poszczególnych podzespołów.

Oprócz przeglądu wszystkich elementów przeprowadzono też jazdy testowe wszystkich lokomotyw. Sprawdzano między innymi działanie systemów sterowania pociągiem, przeprowadzono badania dróg hamowania, funkcjonowanie radia pociągowego. Wszystkie próby przebiegły pomyślnie i bez zakłóceń, a cały przegląd zakończył się podpisaniem protokołów odbiorów fabrycznych dla lokomotyw EU46 o numerach 501, 502 i 503. W styczniu lokomotywy przejadą do Polski, gdzie zostaną przeprowadzone odbiory końcowe.

– Inwestycje w nowoczesny tabor to jeden z kluczowych elementów strategii na lata 2016-2020, który pozwoli nam jeszcze szerzej wypłynąć na rynki zagraniczne. Zakup Vectronów od Siemensa to dotychczas nasza największa inwestycja na przestrzeni ostatnich lat oraz jeden z większych przetargów tego typu w tej części Europy. Lokomotywy wielosystemowe to nowoczesny tabor, dzięki któremu nasza oferta przewozów międzynarodowych dla klientów z Polski i zagranicy będzie jeszcze bardziej konkurencyjna – mówi Wojciech Derda, Członek Zarządu PKP CARGO ds. Operacyjnych.

W testowanych lokomotywach została wprowadzona nowa malatura, która nawiązuje do ujednoliconej identyfikacji wizualnej całej grupy PKP CARGO. Bazowym kolorem jest szary, z białym logo i pojedynczymi czerwonymi elementami.

– Testy Vectronów wypadły bardzo dobrze. Dzięki temu mamy pewność, że otrzymamy produkt najwyższej jakości. W styczniu pierwsze lokomotywy przyjadą do Polski – mówi Krzysztof Chwaja, Dyrektor Biura Taboru i Wsparcia Technicznego w PKP CARGO.

author avatar
PKP CARGO S.A.
Grupa PKP CARGO jest liderem kolejowych przewozów towarowych w Polsce i drugim największym operatorem w Unii Europejskiej. Powstała w 2001 r. W zakresie usług logistycznych wykorzystuje transport lądowy (kolejowy i samochodowy) oraz morski (promowy). Posiada największą flotę kolejowego taboru towarowego w Polsce. Dziennie przewoźnik uruchamia średnio 1 tys. pociągów i obsługuje ok. 10 tys. klientów. Świadczy samodzielne przewozy towarowe na terenie Słowacji, Czech, Niemiec, Austrii, Belgii, Holandii i na Węgrzech. W skład Grupy PKP CARGO wchodzą spółki zależne, m.in. Cargosped (odpowiedzialna za przewozy intermodalne) oraz 
PS Trade Trans (krajowa i międzynarodowa spedycja kolejowa). W 2013 roku Grupa PKP CARGO  osiągnęła 4,8 mld zł przychodów i 65mln zł zysku netto, przewożąc 114 mln ton ładunków. 30 października 2013 roku PKP CARGO  zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, stając się pierwszym kolejowym przewoźnikiem towarowym w UE notowanym na giełdzie. Wartość oferty publicznej, w której PKP S.A. sprzedało niemal 50 proc. akcji PKP CARGO  wyniosła 1,42 mld zł. Spółka obecnie wchodzi w skład indeksu mWIG40. Głównym jej akcjonariuszem pozostaje PKP SA.  Grupa PKP CARGO prowadzi aktywną działalność z zakresu CSR. Stosuje standardy odpowiedzialnej polityki pracowniczej, realizuje szereg działań na rzecz ochrony środowiska, jest także mecenasem zabytków techniki kolejowej, zgromadzonych m.in. w unikalnej na skalę europejską Parowozowni Wolsztyn. 

1 2

O autorze