Spektakularne wyjście Satus z inwestycji

– Przy dynamicznie rosnącej liczbie funduszy inwestujących w spółki technologiczne we wczesnej fazie rozwoju rynek wtórny wciąż praktycznie nie istnieje. To aktualnie główna bariera rozwoju rynku venture capital w Polsce – wskazuje Krzysztof Bełech.
Trendem decydującym o obliczu rynku wtórnego w Polsce, ale i w skali globalnej jest radykalne zróżnicowanie wycen spółek portfelowych. Dziś to kilka najlepszych inwestycji będzie decydować o rentowności całego funduszu. Zarządzający funduszami muszą dostosować się do nowych reguł jakie dyktuje rynek.
– Każdy zarządzający funduszem marzy o zrównoważonym, zdywersyfikowanym ale dynamicznie rosnącym portfelu zawieszonym na solidnym EBITDA spółek portfelowych. Moim zdaniem są to dziś sny o przeszłości – wskazuje Krzysztof Bełech i dodaje – Niestety wygląda na to, że to do czego musimy przywyknąć na rynku w przyszłości to jeszcze bardziej radykalne inwestycje w zmianę, jeszcze większa nierównowaga portfela i konieczność jeszcze większej koncentracji wyjątkowych kompetencji w konkurowaniu z najlepszymi na rynku globalnym. Idąc tym tropem to właśnie Synerise jest idealnym przykładem inwestycji robiących realną różnicę na rynku globalnym big data/AI a aktualna wycena jest adekwatna do wczesnej fazy rozwoju tej Spółki. Jestem przekonany, że w kolejnych latach możemy się spodziewać znacznego wzrostu jej wartości ale do tego konieczne są znacznie większe inwestycje, nowi partnerzy, narzędzia, nowi ludzie, w co spółka zostanie dozbrojona w wyniku transakcji. Nowy inwestor specjalizujący się w fazie growth na rynkach międzynarodowych na początek dokapitalizuje ją kwotą 16,4 mln PLN, nowym zespołem 150 deweloperów, dostępem do 40 rynków i pojawia w odpowiednim czasie.
Synerise to spółka zajmująca się tworzeniem innowacji w marketingu i sprzedaży, dostarczając klientom rozwiązań poprawiających ich wyniki finansowe.
– Synerise to niezwykła firma, z dużym entuzjazmem patrzę na perspektywy rozwoju tej spółki i cieszę się, że będę mógł w tym procesie uczestniczyć. Przed nami dużo pracy, ale jestem pewien, że oferta Synerise zrewolucjonizuje branżę marketingową – mówi Paweł Chodaczek, nowy akcjonariusz Synerise.
Platforma rywalizuje globalnie z największymi graczami na rynku MarTech w segmencie Enterprise oraz przygotowuje się do zaadresowania swojego produktu, również do kategorii małych i średnich przedsiębiorstw.