Samolot Pilatus będzie latał w leasingu EFL
PC-12 NG jest o połowę tańszy w eksploatacji od małego samolotu odrzutowego. Samolot napędzany jest niezawodnym silnikiem turbinowym Pratt&Whitney PT-6A o mocy 1200 SHP zredukowanej z 1744 SHP. Dzięki temu silnik jest nie obciążony i został objęty pięcioletnią gwarancją do 2500 h. Zasięg maksymalny 3417 KM, prędkość przelotowa 528 km/h.
Wielką przewagą Pilatusa nad samolotami odrzutowymi jest możliwość operowania z każdego typu lotniska, także nieutwardzonego. Dzięki wyjątkowym właściwościom aerodynamicznym przy pełnym załadunku potrzebuje tylko 800 m pasa do startu. Unikalną wszechstronność Pilatusa potwierdza fakt, że poza użytkowaniem typowo biznesowym czy rekreacyjnym, PC-12 wykorzystywany jest także jako samolot transportowy, policyjny, ambulans czy przy specjalnych misjach rządowych. Mówi się, że PC-12 to samolotowa wersja SUV-a.
Samoloty latają w leasing operacyjnym
Najczęściej wybieranym leasingiem przy zakupie samolotów czy helikopterów jest leasing operacyjny. Wynika to z kilku powodów. Po pierwsze, leasingodawcy przez cały okres umowy pozostają właścicielami sprzętu, dlatego też stosują prostsze i bardziej przejrzyste procedury udzielenia finansowania. Po drugie, przedsiębiorca nie zamraża swoich środków, które tym samym może przeznaczyć na rozwój firmy oraz bieżące wydatki. Decydującym jest też fakt, że w czasie trwania umowy leasingobiorca spłaca tylko cześć wartości przedmiotu leasingu, płacąc de facto za jego używanie, a po jej zakończeniu oddaje go finansującemu.