loader

PremiumBrand – (d)ocenić reputację

– Zacytuję tutaj Henry’ego Forda, który powiedział, że reputacji nie buduje się na przyszłych zamierzeniach, tylko na tym, co już się dokonało. I tak jest też w naszym przypadku – mówi Artur Starek, dyrektor zarządzający Tchibo Warszawa. – Od wielu lat, bo już od prawie 20, budujemy naszą reputację na rynku polskim i przez te prawie 20 lat udało nam się zostać liderem na rynku kawy palonej. Od 5 lat z sukcesem otwieramy nasze sklepy i myślę, że to zostało zauważone przez te osoby, które nas wybrały dzisiaj.

Wagę reputacji dla swojej firmy potwierdza dyrektor marketingu Netii, Michał Dolny:

– Reputacja jest bardzo ważna, świadczy o pozycji marki w świadomości i w uczuciach konsumentów i jest jednym z kluczowych czynników wyboru.

Wzrost znaczenia reputacji w biznesie wiąże się z rosnącą świadomością konsumenta. Nie wystarczają już proste przekazy reklamowe. Klient wymaga od marki głębszych wartości, takich jak etyka działań, szacunek do tradycji i wrażliwość ekologiczna. Reputacja w takim otoczeniu rynkowym staje się strategicznym elementem przewagi konkurencyjnej.

Również Cezary Kaźmierczak, organizator PremiumBrand, nie ma wątpliwości:

– Z punktu widzenia biznesowego reputacja jest ważna. Według badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych, różnica w zwrocie dla akcjonariuszami między firmami o wysokiej i niskiej reputacji sięga na giełdzie nowojorskiej 40 % w ciągu 5 lat. Reputacja jest trwałym aktywem każdej firmy. To nie jest wymysł marketingowy czy zabieg PR. Utrata reputacji, jak to w ostatnich latach kilkakrotnie widzieliśmy, prowadzi do… piekła.

Tytuły Marki Wysokiej Reputacji zdobyło w sumie 21 marek z sektora B2C i 6 firm B2B.

1 2

Dekoracyjna ikona taśmy filmowej Zobacz wideo
O autorze