loader

Nagrodzony ciągnik na (ELPI)GAZ

 

A co z żywotnością

Żywotność silnika powinna się nawet wydłużyć, ponieważ następuje lepsze spalanie ON i tzw. „dopalanie” cząstek stałych. Dzięki temu w znacznie mniejszym stopniu  tworzą się tzw. nagary, zachowujemy także znacznie czystszy olej smarujący cały silnik. Silnik funkcjonuje bez dokonywania jakichkolwiek zmian w jego budowie. Adaptacja na zasilanie Dual Fuel polega na montażu elementów instalacji gazowej w komorze silnika oraz dodatkowych zbiorników na paliwo gazowe. Podczas eksploatacji kierowca za pomocą przełącznika może wybrać pracę tylko na oleju napędowym lub w systemie Dual Fuel (diesel + gaz).

 

Zastosowanie

Projekty badawczo-rozwojowe w zakresie technologii Dual Fuel trwają od 2002 r. Ich celem jest systematyczne polepszanie oferowanych rozwiązań pod względem uzyskiwanych korzyści oraz dostosowywanie do indywidualnych potrzeb klientów. Wysoki stopień zaawansowania systemu DEGAmix pozwala na zastosowanie go w szerokiej gamie pojazdów wyposażonych w silniki od 2 do 8 cylindrów, z turbo lub bez, o mocy do 800 KM. Montaż instalacji LPG do diesla ma szczególne uzasadnienie wówczas, kiedy pojazd pracuje pod dużym obciążeniem lub ma duże roczne przebiegi, najlepiej poza miastem.

1 2

O autorze