loader

Jak skutecznie motywować pracowników za pomocą systemów pozapłacowych?

Bonusy, które oferowane są pracownikom jako dodatek do pensji dają im świadomość, że pracodawca docenia jego pracę i widzi w nim wartość dla organizacji. Pomijając systemy finansowe, które bardzo często stanowią formę motywacji, równie skutecznym narzędziem jest oferowanie wszelkiego rodzaju świadczeń pozapłacowych, np. kart rabatowych czy podarunkowych.



Pracowników można motywować na wiele różnych sposobów – od premii przyznawanej za ponadprzeciętne wynikipracy, aż po wyjazdy zagraniczne. Tutaj nie ma złych rozwiązań – wszystko, co zachęci pracownika do działania i wydobędzie to co w nim najlepsze, jest dozwolone. Skuteczne zarządzanie firmą wiąże się z uświadomieniem każdemu pracownikowi, że jest on indywidualną wartością budującą przedsiębiorstwo. Świadomy pracownik wie, że oprócz pensji, która przysługuje mu za wykonaną pracę, może otrzymać również szereg pozapłacowych dodatków motywacyjnych – mówi Paweł Kosmala, Prezes Górnośląskiego Towarzystwa Finansowego.



Wśród wielu pozapłacowych systemów motywacyjnych dla pracowników najczęściej spotykane są pakiety ubezpieczeniowe, bony świąteczne, dofinansowanie do zajęć sportowych i edukacyjnych (np. darmowa nauka języków obcych) czy karnety do kin i teatrów. Poza zwyczajnym dodatkiem do wynagrodzenia, systemy te oferują przede wszystkim rozwijanie indywidualnych pasji i umiejętności pracowników. Poligloci ucieszą się z możliwości nauki kolejnych języków obcych, bądź polepszenia znajomości poznanego już języka, a osoby lubiące sport skorzystają z bogatej oferty siłowni czy zajęć fitness. Inwestowanie w pracowników przynosi również duże korzyści dla firmy – osoby prowadzące zdrowy tryb życia czują się lepiej, mogą więc pracować efektywniej.



Górnośląskie Towarzystwo Finansowe od lat wspiera swoich pracowników szerokim wachlarzem pakietów motywacyjnych. W ciągu roku spółka organizuje m.in. konkursy dla współpracujących Agencji Kredytowych. Pula nagród jest różnorodna, od sprzętu RTV po bony paliwowe. W ubiegłym roku, w wewnętrznym konkursie zorganizowanym przez GTF, Agenci mogli wygrać wycieczki w ciekawe i nietuzinkowe miejsca, takie jak Laponia, Chiny czy Kuba.



Przy działaniach motywacyjnych bardzo ważne jest, aby prowadzone były one wielotorowo i równolegle. Jeśli są efektywne, zmotywowani pracownicy czy współpracownicy sami będą poszukiwali lepszych sposobów pracy. Będzie im bardziej zależało na jakości wykonywanych zadań, a przede wszystkim będą bardziej produktywni i zmniejszy się ich rotacja.

author avatar
GTF Sp. z o.o.
GTF Sp. z o.o. (www.gtf.pl) – podmiot utworzony w 2003 roku do zarządzania siecią pośrednictwa kredytowego. Spółka jest organizatorem i koordynatorem sieci lokalnych, niezależnych biur pośrednictwa kredytowego, operatorem informatycznego systemu obsługi sieci sprzedaży kredytów oraz operatorem bankowym - partnerem banków w realizacji funkcji dystrybucji produktów finansowych skierowanych do odbiorców indywidualnych i do firm (outsourcing procesowy). Centrala spółki, mieszcząca się w Tychach (40 osób plus trzech członków Zarządu), składa się z następujących działów: Administracja, Operacje, Prewindykacja, IT, Marketing i Call Center, a struktura terenowa obejmuje Dyrektora Sprzedaży oraz 8 Dyrektorów Regionów. Obecnie podmiot ma podpisane umowy o współpracy z ponad 1200 agentami (1810 punktów sprzedaży) na terenie całego kraju, oferującymi produkty finansowe dla klientów indywidualnych oraz firm takich banków, jak: Meritum Bank, Alior Bank, Bank BPH, Vanquis Bank, FM Bank czy Getin Bank (poprzez Powszechny Dom Kredytowy Aureus). GTF jest członkiem Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.
O autorze