Inteligentne miasta to rzeczywistość
W przypadku służby zdrowia, rozwiązania informatyczne zapewniają błyskawiczny dostęp do pełnej dokumentacji medycznej z zachowaniem odpowiedniej ochrony informacji o pacjencie. Przykładem takich możliwość jest szpital w Suwałkach, w którym usługi w chmurze i tablety z Windows 8.1 wspierają personel w jeszcze lepszej opiece nad pacjentami. W przypadku Śląskiego Centrum Chorób Serca, dostęp do nowoczesnej technologii daje szansę znacznego skrócenia czasu oczekiwania na wizytę oraz eliminuje czas upływający od rozpoznania do diagnozy i prawidłowego leczenia.
Technologia pozwala również na lepszą komunikację obywateli z władzami miasta. Działająca w technologii Azure platforma „Otwarta Warszawa” stworzona przez MillionYou wykorzystuje głosy mieszkańców w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Dzięki aplikacji firmy Outbox, Wrocław uruchomił Centrum Kontaktu z Mieszkańcami, wielokanałowe narzędzie komunikacji pozwalające obywatelom współdecydować o rozwoju i przyszłości miasta.
Więcej informacji o inicjatywie Microsoft CityNext można uzyskać pod adresem: http://www.microsoft.com/citynext/
* Raport UN World Urbanization Prospects, 2014
** Raport Przyszłość miast. Miasta przyszłości, 2013.
Autor: Wojciech Życzyński, dyrektor sprzedaży do sektora publicznego w polskim oddziale Microsoft.