loader

Dobre drugie półrocze Grupy WARTA

TUnŻ WARTA

WARTA życiowa wypracowała w 2010 roku zysk netto na poziomie 28,3 mln zł. Dodatni wynik finansowy spółki życiowej wypracowywany jest na podstawowej działalności ubezpieczeniowej dzięki stabilnej i rentownej strukturze portfela produktów. Odpowiednio do osiąganej rentowności wynik techniczny za 2010 rok wyniósł 38,2 mln zł.

Zmiana wyniku finansowego netto w stosunku do ubiegłego roku jest konsekwencją zwiększonych nakładów inwestycyjnych na rozwój wyłącznej (dedykowanej tylko dla spółki życiowej) sieci dystrybucyjnej.

Przypis składki brutto wypracowany w 2010 roku wyniósł 2,518 mld zł. Spadek przypisu w stosunku do ubiegłego roku jest zgodny z założonymi celami – Spółka dąży do lepszej dywersyfikacji portfela, co zakłada niższy przypis produktu WARTA Gwarancja przy jednoczesnym zaktywizowaniu sprzedaży innych produktów inwestycyjnych. W tym roku TUnŻ WARTA wprowadziła do sprzedaży kolejne produkty: Smak Zysku, Moc Energii, Nowe Technologie, Złota Korona, Bogactwo Metali i po raz kolejny Profit Plan. Przypis z ich sprzedaży po czterech kwartałach bieżącego roku wyniósł 663 mln zł.

Jednocześnie WARTA życiowa odnotowuje stabilny wzrost przypisu składek regularnych – w odniesieniu do analogicznego okresu ub. roku o 7,4% wzrosła składka z tytułu umów grupowych, a o 4,5% składka regularna z tytułu umów indywidualnych.

Spółka życiowa, podobnie jak majątkowa, utrzymuje wysoki poziom wskaźników bezpieczeństwa finansowego. Na koniec grudnia 2010 roku wskaźniki osiągnęły poziom znacznie wyższy od wymogów ustawowych – wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi wyniósł 321,3%, a wskaźnik pokrycia rezerw techniczno-ubezpieczeniowych aktywami 116,3%.

Plany

WARTA wyznaczyła sobie ambitne cele na 2011 rok. Chcemy rosnąć szybciej niż rynek, a tym samym umacniać swoją pozycję rynkową – zarówno w segmencie ubezpieczeń majątkowych, jak i w segmencie ubezpieczeń życiowych. Ekspansja rynkowa musi być powiązana z wyraźną poprawą rentowności firmy. Zamierzamy to osiągnąć przez poprawę selekcji ryzyk oraz podniesienie efektywności procesu likwidacji szkód ubezpieczeniowych.We wszystkich podejmowanych działaniach – tak jak dotychczas – kierować się będziemy nadrzędną zasadą – rozważnego zarządzania ryzykiem.Widzimy oznaki ożywienia rynku, ale kluczem do realizacji celów sprzedażowych będą nasze działania zarządcze zorientowane w szczególności na aktywizację sieci dystrybucyjnej i wzbogacenie oferty produktowej. Postawiliśmy na rozwój sprzedaży wielokanałowej. Przybędzie nam agentów wyłącznych. Dla nich opracowaliśmy nowy system prowizyjny, wiążący dynamikę sprzedaży z jakością portfela. Budujemy też nową sieć wyłączną spółki życiowej. Nadal będziemy rozwijać współpracę z multiagencjami i brokerami. W tym roku planujemy otworzyć ok. 150 nowych punktów sprzedażowych. Naszym strategicznym partnerem pozostanie Kredyt Bank, ale będziemy też współpracować z innymi instytucjami finansowymi – bankami, firmami leasingowymi, pośrednikami finansowymi. Zaproponujemy klientom wiele nowości, między innymi w ubezpieczeniach komunikacyjnych i dla msp, wprowadzimy też do oferty ubezpieczenia medyczne. W segmencie życiowym będziemy koncentrować się na pozyskiwaniu regularnej składki – planujemy m.in. nowe polisy z funduszem (unitlinked) i produkty inwestycyjne o różnym stopniu ryzyka. Kluczowym obszarem będzie dla nas także inwestycja w jakość likwidacji szkód oraz wdrożenie nowoczesnych rozwiązań informatycznych – powiedział Jarosław Parkot Prezes Zarządu TUiR i TUnŻ WARTA.

1 2

Dekoracyjna ikona taśmy filmowej Zobacz wideo
O autorze