Case study: Akademia Leona Koźmińskiego w chmurze Microsoft
Po rozważeniu różnych scenariuszy uczelnia zdecydowała się na biznesowe rozwiązanie chmurowe Microsoft Office 365. Ważnym argumentem za Usługami Online była synchronizacja z posiadanymi już rozwiązaniami on-premise, która nie wymagała zakupu oprogramowania firm trzecich. Kluczowe znaczenie dla decyzji uczelni miał też fakt, że wybrane rozwiązanie, to dostępny w chmurze pakiet aplikacji powszechnie wykorzystywanych w biznesie i ceniony przez użytkowników. Uczelnia, jako szkoła dla przyszłych menedżerów stawia sobie za cel przygotowywać ich w praktyczny sposób do realiów funkcjonowania i sprawnego działania w przyszłym życiu zawodowym, na rzecz swoich pracodawców lub własnych firm.
„Jesteśmy uczelnią biznesową, dlatego zależało nam bardzo na wdrożeniu takich narzędzi, z jakich nasi studenci będą niebawem korzystać, czy jako pracownicy korporacji, czy też, jako przedsiębiorcy. W skład pakietu Office 365 wchodzą wszystkie narzędzia biurowe, takie jak Excel, Word czy Powerpoint, których znajomość jest więcej niż przydatna w profesjonalnym życiu. Poszliśmy jednak krok dalej i chcemy już teraz w środowisku uczelni nauczyć ich, jak efektywnie korzystać z nowoczesnych narzędzi, takich jak Lync.
Komunikatory i wideo-komunikacja to przecież nie tylko domena sfery konsumenckiej. To też przyszłość biznesu. Dlatego jesteśmy przekonani, że ta zmiana będzie pozytywna nie tylko dla naszej organizacji, ale też dla samych studentów i ich gotowości do wymogów przyszłej pracy.” – mówi Dariusz Trzeciak, dyrektor działu IT w Akademii Leona Koźmińskiego.