Big data – przełom w zarządzaniu przedsiębiorstwami
Nie ma wątpliwości, że Big Data ułatwia i usprawnia wiele procesów. Mimo to firmy nadal podchodzą do tego trendu z rezerwą, obawiając się nadmiernych kosztów związanych z inwestycjami w sprzęt, personel czy zmiany w strukturze organizacji i jej strategii. Oczywiście, na początku dostosowanie się do nowej rzeczywistości wiąże się z pewnymi inwestycjami i wymaga przekształceń. Jednak technologia dynamicznie się rozwija, dzięki temu korzystanie z możliwości Big Data jest dużo łatwiejsze. Oczywiście należy pamiętać, że maszyny i systemy mogą dokonać za nas obliczeń, znaleźć korelacje pomiędzy danymi, a nawet podać wstępne rozwiązanie, jednak aby były one w pełni wartościowe, konieczna jest ich weryfikacja i interpretacja ze strony doświadczonych specjalistów.
Big Data nie należy już oceniać w perspektywie przyszłości biznesu, lecz jego teraźniejszości. Przedsiębiorcy powinni dostrzec, że jest to jeden z największych i najważniejszych czynników wpływających na biznes. Podmioty, które nie będą chciały korzystać z możliwości, jakie daje analiza „Wielkiego Zbioru”, bardzo szybko poniosą straty, pozostając daleko w tyle za konkurencją.
Autorem komentarza jest Jakub Sierak, Dyrektor Zarządzający Komputronik Biznes.