loader

5 powodów, dla których warto zaufać native advertising

~~Tradycyjna reklama coraz bardziej ustępuje miejsca reklamie internetowej. Ta zaś nieustannie ewoluuje

w kierunku lepszego dostosowania do potrzeb i preferencji konsumenta. Bannery reklamowe

w Internecie są w odwrocie. Czym warto je zastąpić?

Międzynarodowe badania są bezlitosne dla reklam banerowych. Tylko między 2000 a 2012 ich CTR spadł z 9% do 0.2%. Dziewięciu na dziesięciu internautów nie widzi tradycyjnych reklam banerowych na stronach www. a jeszcze mniej czuje się zachęconych do kliknięcia w ich treść. Dlaczego? Konsumenci reagują zniecierpliwieniem i ucieczką widząc przekaz reklamowy niepowiązany z ich codziennymi aktywnościami w danym kanale komunikacji (online, czy na smartfonach i tabletach). Odpowiedzą na zmieniające się nawyki konsumentów jest reklama całkowicie zintegrowana z otoczeniem, w którym się znajduje, czyli native advertising.  Poniżej przedstawiamy 5 powodów, dla których warto uwzględnić ją w swoich działaniach marketingowych. 

Lek na ślepotę banerową

Badania firmy sharethrough.com pokazują, że treści native advertising w porównaniu do statycznych bannerów są o 25% bardziej dostrzegane przez internatów i nie dotyczy ich tzw. ślepota bannerowa. Co ciekawe badani internauci poświęcali więcej czasu na zapoznanie się z native advertising niż na oryginalne treści redakcyjne. Niemal trzy czwarte badanych (32%) stwierdziło, że to rodzaj reklamy, który chętnie poleciłoby znajomym.  

Reklamujesz, ale nie przeszkadzasz

Native Advertising to bardzo efektywne narzędzie dotarcia do konsumenta niewymagające odrywania jego uwagi od interesujących go treści. W rezultacie firmy inwestujące w ten rodzaj reklamy otrzymują o 9% większe zaangażowanie w życie marki i 18% wzrost sprzedaży niż w przypadku tradycyjnych banerów. Rzadziej też otrzymują skargi od poirytowanych konsumentów. Według badań Online Publishers Association (OPA) 71% wydawców nie otrzymuje negatywnych komunikatów od internautów.  Powód?

Niemal trzy czwarte internautów woli czerpać wiedzę o produkcie przeglądając złożone treści redakcyjnie zamiast tradycyjnych komunikatów reklamowych.

author avatar
Clue PR

1 2

O autorze