Widzowie chcą mieć wpływ na program

Technologie kształtują zachowania konsumentów – mówi Agnieszka Sora, Dyrektor Zarządzająca GfK Polonia, w rozmowie z Capital24.tv. Dzięki szerokiemu i mobilnemu dostępowi do Internetu konsumenci dzielą się informacjami oraz pozyskują je w czasie rzeczywistym. Dla konsumentów ważny jest także nieograniczony kontakt z innymi użytkownikami.
Trendów poruszania się w Internecie jest wiele. Jednym z zasadniczych jest to, że chcemy być influecerami, czyli osobami mającymi silny wpływ na odbiorców. Przejawia się to zarówno w naszej aktywnej partycypacji w programach telewizyjnych, gdzie od razu chcemy coś skomentować lub polubić – jak nie bezpośrednio dzwoniąc do programu, to w social mediach czy na stronach interenetowych.
Chcemy być dostępni i mieć możliwość dostępu do informacji wszędzie i natychmiast. To właśnie umożliwiają nowe technologie, tj. smartfony czy tablety. Chcemy mieć możliwość wyboru tego co oglądamy i co słuchamy. Telewizje powinny uwzględniać te trendy w contencie, jak i w odniesieniu do platformy. Telewizja dzisiaj to nie tylko telewizja linearna – naziemna, cyfrowa czy satelitarna, ale także ta tworzona np. wyłącznie do kanału internetowego.