loader

Oświetlenie Philips na brazylijskich stadionach w przeddzień Mundialu

Firma Royal Philips (NYSE: PHG AEX: PHIA), globalny lider w dziedzinie technik oświetleniowych, poinformowała, że jej zaawansowane systemy oświetleniowe zainstalowane zostaną na 9 z 12 stadionów, na których tego lata odbędą się mecze Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Brazylii. 
Nowe oświetlenie podniesie widowiskowość rozgrywek i zapewni widzom niezapomniane doznania. Oświetlenie fasadowe podkreślać będzie niezrównaną architekturę 5 stadionów, podczas gdy na 5 z 12 obiektów murawę rozświetli system oświetlenia boiskowego Philips, pozwalając zgromadzonym przed telewizorami kibicom odczuć pełne spektrum emocji związanych z tym niepowtarzalnym widowiskiem. Systemy oświetlenia boiskowego Philips zainstalowane zostaną na stadionach Fonte Nova (Salvador), Castelão (Fortaleza), Arena Pantanal (Cuiaba), Arena da Baixada (Curitiba) i Arena das Dunas (Natal), zaś na stadionach Arena Pantanal (Cuiaba), Beira Rio (Porto-Alegre), Fonte Nova (Salvador), Arena da Baixada (Curitiba) oraz na największym w całej Ameryce Południowej obiekcie piłkarskim Maracanã (Rio de Janeiro) wykorzystane zostaną systemy oświetlenia fasadowego Philips.
Firma Philips, lider segmentu zaawansowanych rozwiązań oświetleniowych dla obiektów sportowych opracowała system oświetlenia boiskowego ArenaVision, który umożliwia prowadzenie transmisji telewizyjnych w formatach HD i 3D oraz pozwala na odtwarzanie powtórek w bardzo zwolnionym tempie, gwarantując widzom możliwość prześledzenia nawet najdrobniejszych szczegółów sportowego widowiska. Technologie oświetleniowe Philips zostaną również wykorzystane do oświetlenia wielu elementów infrastruktury, takich jak fasady, pomieszczenia konferencyjne, sklepy, kompleksy wypoczynkowe, szatnie i tunel dla zawodników. 
„Jako globalny lider sektora oświetleniowego, Philips zdaje sobie sprawę z kluczowej roli oświetlenia dla wysokiej jakości transmisji telewizyjnej z rozgrywek piłkarskich oraz innych dużych imprez sportowych,” powiedział Flávio Guimarães, dyrektor handlowy oddziału Philips Lighting Brazil. „Firma Philips już od ponad 60 lat dostarcza systemy oświetleniowe na potrzeby największych imprez sportowych, co sprawia, że mamy w tej dziedzinie opinię eksperta. W Brazylii zastosujemy najnowsze innowacje w technice oświetleniowej, by zagwarantować niezapomniane przeżycia zarówno kibicom, którzy zasiądą na trybunach, jak i miliardom widzów zgromadzonych przed telewizorami.”
Oświetlenie LED dla brazylijskiego stadionu Maracanã
Stadiony piłkarskie są czymś więcej niż tylko obiektami sportowymi – często stają się wręcz architektonicznymi symbolami miast i krajów organizujących ważne imprezy sportowe. Imponujący stadion aktywizuje lokalną społeczność, stanowi popularną atrakcję turystyczną i odzwierciedla pozycję miasta na globalnej scenie. Firma Philips wykonała oświetlenie fasady mieszczącego 78 000 widzów stadionu Maracanã w Rio de Janeiro – najsławniejszej areny piłkarskiej w całej Brazylii. Projekt techniczny oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego wykonała firma Mingrone Iluminação posiadająca duże doświadczenie w realizacji tego rodzaju inwestycji. Kolorowe, dynamiczne oświetlenie LED pozwala nadać stadionowi niepowtarzalny charakter. Oświetlenie stadionu może kolorystycznie nawiązywać do barw zmagających się na murawie drużyn, informować dynamicznymi rozbłyskami o każdym strzelonym golu, a także oddawać nastroje panujące na trybunach za pomocą zmiany koloru – możliwości kształtowania atmosfery sportowego widowiska i potęgowania wrażeń widzów są wprost nieograniczone. Zaprezentowane technologie oświetleniowe mogą również zostać z powodzeniem wykorzystane w trakcie imprez pozasportowych, takich jak np. koncerty. Wykorzystanie technologii Philips LED umożliwi podświetlanie dachu stadionu Maracanã w barwach narodowych rywalizujących drużyn.
Coraz większą popularnością cieszą się dziś transmisje meczów piłkarskich w formacie HDTV. W dobie telewizji HD i 3D oraz powtórek w bardzo zwolnionym tempie zasadniczego znaczenia nabierają stawiane przez nadawców surowe wymagania dotyczące parametrów oświetlenia obiektu. W 2010 r. mundialowe rozgrywki w RPA oglądało przed telewizorami 3,2 miliarda kibiców. Oczekuje się, że największe sportowe wydarzenie 2014 roku wzbudzi jeszcze większe zainteresowanie telewidzów.
author avatar
Philips Polska
Philips zatrudnia obecnie w Polsce blisko 7 tysięcy pracowników w 4 zakładach produkcyjnych oraz organizacji marketingowo-sprzedażowej. Firma należy do największych inwestorów zagranicznych na polskim rynku (około pół miliarda euro zainwestowanych od roku 1991). Jesteśmy jednym z największych polskich eksporterów (ok. 900 milionów euro rocznie). Dzięki blisko 90-letniej historii obecności w naszym kraju, marka Philips cieszy się uznaniem klientów, partnerów i współpracowników.
O autorze