Kraj
NIK wziął pod lupę ePUAP

- Uwzględniać w obliczanej dostępności systemów ePUAP i PZ także incydenty niezamknięte w danym miesiącu.
- Skrócić gwarantowane czasy obsługi incydentów pilnych i standardowych dotyczących ePUAP oraz PZ.
- Określić czas reakcji na zgłoszenie dotyczące ePUAP i PZ, tj. czas, jaki może upłynąć od zarejestrowania zgłoszenia w systemie do rozpoczęcia jego obsługi.
- Wprowadzić zmiany w zakresie sposobu raportowania o obsłudze zgłoszeń od użytkowników ePUAP i PZ gdzie będzie uwzględniany nie tylko sam fakt przekroczenia terminu na obsługę zgłoszeń, ale również długość okresu tej obsługi.
Do prezydentów miast, burmistrzów i wójtów NIK wnioskuje by zwrócili uwagę na zapewnienie bezpieczeństwa informacji w urzędach, w szczególności na:
- Opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, a w szczególności polityki bezpieczeństwa informacji.
- Prowadzenie i bieżące aktualizowanie ewidencji posiadanych zasobów informatycznych wraz z ich konfiguracją.
- Zapewnienie niezwłocznego blokowania dostępu i odbierania uprawnień do systemów informatycznych pracownikom, którzy zakończyli zatrudnienie w urzędzie.
- Zapewnienie przynajmniej raz w roku okresowego audytu bezpieczeństwa informacji.
W 2020 r. NIK skontrolowała Ministerstwo Cyfryzacji, Centralny Ośrodek Informatyki i 28 urzędów miast i gmin z siedmiu województw. Kontrola objęła okres od 1 stycznia 2016 r. do czasu jej zakończenia 5 listopada 2020 r.
źródło: NIK