loader

Efektywna komunikacja – feedback źródłem pozytywnych zmian.

Drugą metodą przekazywania feedbacku jest metoda „Zacznij, przestań, kontynuuj” (ang. Start, Stop, Continue). Zawiera się ona w trzech prostych etapach skierowanych do adresata:

  1. Zacznij – co powinien zacząć robić?
  2. Przestań – co powinien przestać robić?
  3. Kontynuuj – co powinien kontynuować?

 

Reasumując, odpowiednio przekazany feedback to jedno, kolejna kwestia to odebranie feedbacku przez jego adresata. Nie powinniśmy odbierać informacji zwrotnych, które u swoich podstaw mają tylko wskazać kierunki ewentualnych zmian jako informacji negatywnej. Skuteczna komunikacja pozwala wyciągnąć wnioski, skłania do przemyśleń, wspiera proces ciągłego rozwoju.

Nie bójmy się feedbacku

Metody przekazywania feedbacku zależą oczywiście od przyjętej metody komunikacji. Informowanie o popełnionych błędach jest delikatną sprawą. Feedback przekazany w odpowiedni, delikatny sposób może spowodować (i powoduje) pozytywne zmiany. Informowanie o popełnianych błędach rozwija efektywność pracowników. Odpowiednio przekazany feedback może być dla kandydata motorem pozytywnych zmian, zarówno po stronie pracownika (kandydata) jak i organizacji. Nie obawiajmy się feedbacku, który może być szansą na dostrzeżenie potencjalnych możliwości rozwoju, zmiany swojego postepowania czy popełnianych przez siebie błędów komunikacyjnych.

 

Autor:

Michał Misztal – Associate Consultant w HRK Real Estate & Construction 

1 2

O autorze