WYNIKI FINANSOWE GRUPY ES-SYSTEM ZA 2014 ROK

WYNIKI FINANSOWE ZA 2014 ROK ZGODNIE Z PLANEM, OŚWIETLENIE LED W OFENSYWIE
Nasze wyniki za 2014 rok są zgodne z oczekiwaniami – uzyskaliśmy 40-procentowt wzrost zysku operacyjnego oraz zwiększenie rentowności do 4% – mówi Bogusław Pilszczek, Prezes Zarządu Grupy ES-SYSTEM. Szczególnie cieszy nas podwojenie udziału rozwiązań LED-owych w ogólnej sprzedaży Grupy – podkreśla Pilszczek.
Przychody ze sprzedaży Grupy ES-SYSTEM w IV kwartale 2014 roku wyniosły 48 mln zł (spadek o 10,5% r/r). Narastająco w 2014 roku przychody Grupy wyniosły 169 mln zł, tj. były wyższe o 1,6% r/r głównie dzięki wzrostowi sprzedaży w kraju.
SPRZEDAŻ W KRAJU ZGODNIE Z OCZEKIWANIAMI, DALSZY WZROST SPRZEDAŻY OŚWIETLENIA LED
W 2014 roku sprzedaż krajowa Grupy wzrosła zgodnie z oczekiwaniami 6% r/r do poziomu 138 mln zł. Wynik ten jest pochodną zwiększenia sprzedaży w kluczowych segmentach firmy: w segmencie architektonicznym wzrost o 8,82% r/r,
w segmencie zewnętrznym wzrost o 13,3%. Spowolnienie zanotowano w oświetleniu przemysłowym (spadek o 18,7% r/r).
W 2014 roku blisko dwukrotnie wzrosła sprzedaż rozwiązań opartych na technologii LED. W 2014 roku udział rozwiązań LED w sprzedaży stanowił 27,4% wobec 14,9% w 2013 roku.
Przykładowe realizacje krajowe Grupy ES-SYSTEM w IV kwartale 2014 roku:
- ICE Kraków Congress Centre w Krakowie
- Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu
- Biurowiec Google w Warszawie
- Biurowiec Echo A4 w Katowicach
- Modernizacja oświetlenia ulicznego miasta Wałbrzych
- Rozbudowa fabryki autobusów Solaris w Bolechowie
- Fabryka chłodnic i wycieraczek Valeo w Chrzanowie
EKSPORT POD WPŁYWEM SYTUACJI W REGIONIE WSCHODNIM
W IV kwartale 2014 roku Grupa zanotowała sprzedaż eksportową na poziomie 11,4 mln zł, tj. 18,2% spadku r/r. Narastająco w 2014 roku sprzedaż eksportowa osiągnęła poziom 31,2 mln zł, tj. 14,3% mniej r/r. Głównie jest to związane ze spadkiem realizacji zadań sprzedażowych w regionie wschodnim.
W 2014 roku największy wzrost zamówień i projektów w realizacji nastąpił w Czechach, Austrii i Finlandii. Największy udział w strukturze sprzedaży Grupy miały: Szwecja (19,3%), Niemcy (16,4%), Czechy (7,8%), Austria (7,3%).