Rodzice kupują ubezpieczenie szkolne głównie za pośrednictwem szkoły

– Od ubiegłego roku obserwujemy wzrost zainteresowania jazdą konną i sportami walki, ma to swoje przełożenie na wzrost zapytań o te konkretne aktywności. Nasze ubezpieczenie obejmuje takie sporty wyczynowe jak karate, judo, boks czy MMA. Podobnie zresztą jak jazdę konno. Co ważne w czasie pandemii nasze ubezpieczenie pokryje koszty związane z pobytem w szpitalu, wynikającym z zachorowania na COVID-19. Każdy wariant ubezpieczenia zawiera również ochronę na wypadek ukąszenia przez kleszcza – mówi Jacek Rink, menedżer Zespołu Rozwoju Produktów i Badań Rynku, Departament Rozwoju Produktów i Procesów w UNIQA.
Jak dodaje, pozytywnie zaskakuje rosnące zainteresowanie ubezpieczeniem OC w życiu prywatnym. 35 proc. polis w UNIQA, w których dostępna jest ta opcja, zostało rozszerzone o OC. Może to świadczyć o coraz wyższej świadomości korzyści wynikających z tego ubezpieczenia. W jego ramach UNIQA odpowiada za szkody spowodowane przez dziecko osobom trzecim – zarówno w związku z czynnościami życia prywatnego, jak i w związku z nauką lub odbywaniem praktyk przyuczających do zawodu.
Ubezpieczenie od hejtu
Wśród świadczeń dodatkowych, które mogłyby uzupełniać ubezpieczenie szkolne i byłyby warte poniesienia dodatkowego kosztu rodzice wskazują zapewnienie dostępu do lekarza, pokrycie kosztów badań i rehabilitacji (65 proc.). Następne odpowiedzi dotyczą możliwości weryfikacji diagnozy lekarskiej i procesu leczenia po wypadku (47 proc.) i pomoc w nauce (korepetycje) w przypadkach dłuższej nieobecności dziecka w szkole (42 proc.).
– W UNIQA ciekawą opcją dodatkową jest unikalne na rynku ubezpieczenie ochrony prawnej od hejtu w Internecie, które w tym roku rozszerzyliśmy o pomoc psychologiczną dla dziecka. Ofiary przemocy w Internecie mogą liczyć na naszą pomoc – mówi Jacek Rink.
Hejt w Internecie to ubezpieczenie, które obejmuje następstwa naruszenia dobrego imienia lub prawa do prywatności ubezpieczonego w Internecie, w tym w mediach społecznościowych. UNIQA zapewnia trzy rodzaje świadczeń: pomoc prawną, specjalistę IT oraz konsultacje z psychologiem (online lub stacjonarne). Pomoc jest uruchamiana, gdy ubezpieczona młoda osoba zostanie znieważona, pomówiona lub bezprawnie zostaną ujawnione informacje na temat jej życia prywatnego.
UNIQA wkłada wiele wysiłku w akcję edukacyjną na temat zagrożeń i konsekwencji przemocy w sieci. W zeszłym roku, współpracując z psycholog Magdą Chorzewską uruchomiła wirtualną poradnię psychologiczną. W tym roku do projektu zaprosiła Kamila Nowaka, szerzej znanego jako Blog Ojciec oraz Annę Muchę, która niejednokrotnie poruszała temat hejtu w swoich wpisach. To dwójka rodziców, którzy, dzięki swoim zasięgom w mediach społecznościowych, mogą pomóc w uświadomieniu wagi problemu.
– Sama jestem mamą dwójki dzieci. Wiem, że hejt to problem, który dotyka coraz większą grupę młodych osób. Zwłaszcza, że w czasie pandemii swoje życie przenieśli niemal całkowicie do Internetu. Mam ogromną satysfakcje związaną z rozszerzeniem zakresu ochrony w naszym produkcie o ten właśnie element – podsumowuje Ilona Tomaszewska.
*Badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska. Omnibus, N=1022. Badanie z 24 czerwca 2021 roku
źródło: komunikat prasowy