loader

Credit Agricole: biznes można prowadzić odpowiedzialnie

Proces tworzenia raportu zapoczątkował panel interesariuszy, który odbył się w październiku 2016 r. Interesariusze przekazali wówczas swoje opinie i oczekiwania wobec banku. W raporcie uwzględnione są również ważne opinie o banku, które przekazali interesariusze wewnętrzni i zewnętrzni w ankietach przeprowadzanych w 2017 roku. Na podstawie zgromadzonych informacji, bank wybrał te, które zdecydował się przedstawić w raporcie.

 

– Dzięki raportowi społecznej odpowiedzialności biznesu, możemy też pokazać w skondensowanej formie jaką jesteśmy instytucją, jaką misję realizujemy, jak postrzegamy swoją rolę w całym ekosystemie społeczno-gospodarczym. To bardzo ważne dla budowania wizerunku banku, który jest uważny i słucha. W naszej firmie nie ma różnicy pomiędzy działaniami biznesowymi a aktywnością CSR. To nie są dwa odrębne byty, tylko jedność – podkreśla Piotr Kwiatkowski.

 

Treść raportu bank przygotował w oparciu o międzynarodowy standard dla tego typu dokumentów – GRI G4. To najbardziej popularny standard raportowania danych niefinansowych, dzięki któremu można porównać się z innymi firmami – cieszyć się z przewagi w niektórych obszarach, ale też zidentyfikować obszary do poprawy.

 

Przygotowanie raportu to dobra okazja do zebrania i podsumowania wszystkich podejmowanych w firmie działań i oceny – co wyszło dobrze, a co wymaga poprawy. Taka refleksja pomaga w skutecznym, mądrym i strategicznym zarządzaniu przyszłością organizacji – podsumowuje prezes Kwiatkowski.

1 2

O autorze