BLIK i Express Elixir już dostępne dla klientów Credit Agricole

Express Elixir, obecny na rynku od blisko sześciu lat, rozlicza komunikaty płatnicze w trybie ciągłym – przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, także w dni ustawowo wolne od pracy. W 2017 r. przetworzył 4,96 mln przelewów natychmiastowych o wartości 16,98 mld zł. System umożliwia także realizację przelewów na numer telefonu między indywidualnymi użytkownikami systemu BLIK (dla klientów Credit Agricole taka funkcjonalność udostępniona zostanie pod koniec 2018 r.).
– Klienci banków oczekują usług umożliwiających zarządzanie finansami w sposób elastyczny
i rozwiązań pozwalających na dokonywanie płatności na zasadzie „tu i teraz” – mówi Grzegorz Leńkowski, dyrektor Linii biznesowej płatności natychmiastowe w KIR. – Oferowane przez KIR przelewy natychmiastowe w pełni odpowiadają tym preferencjom. Dlatego systematycznie z roku na rok rośnie ich popularność, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców – podsumowuje Grzegorz Leńkowski.
Z płatności mobilnych BLIK korzysta obecnie ponad 6 mln użytkowników. W 2017 roku Polacy zapłacili w ten sposób w Internecie niemal 22 mln razy. Łącznie BLIKIEM zrealizowano 33 miliony transakcji (płatności w sieci, punktach sprzedaży, wypłaty z bankomatów oraz przelewy na numer telefonu) – to prawie cztery razy więcej niż rok wcześniej.
– BLIK staje się coraz bardziej powszechny wśród użytkowników bankowości mobilnej w Polsce. Potwierdzają to dane, według których w każdym kolejnym kwartale realizowanych jest o kilka milionów transakcji BLIKIEM więcej. Credit Agricole jest kolejnym bankiem, który udostępnia swoim klientom BLIKA, co daje nam możliwość dotarcia do nowych potencjalnych użytkowników – mówi Adam Kokoszkiewicz, dyrektor sprzedaży i rozwoju biznesu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.