Polski oddział Toyota Insurance Management rośnie w siłę

Toyota Insurance Management – ubezpieczeniowa spółka grupy Toyota Financial Services, może zaliczyć rok 2019 w Polsce do bardzo udanych. Firma osiągnęła przyrost w zebranej składce na poziomie ok. 16% rok do roku. Jeśli chodzi o liczbę sprzedanych ubezpieczeń, wzrost wyniósł ok. 10% względem roku poprzedniego.
Toyota Insurance Management (TIM) to spółka reprezentująca centrum kompetencji ubezpieczeniowych koncernu Toyota Motor Corporation. Firma jest częścią MS&AD Holding Japan – siódmego największego ubezpieczyciela na świecie, który na rynkach europejskich funkcjonuje pod nazwą Aioi Nissay Dowa Europe.
– Na polskim rynku Toyota Insurance Management działa stosunkowo od niedawna. Nasze produkty sprzedajemy od niespełna czterech lat. Pomimo szeregu prac, jakie musieliśmy wykonać w związku z wejściem w życie unijnej dyrektywy IDD, jak również zmian prawnych w modelu dystrybucji, które zobowiązani zostaliśmy wdrożyć, nasza dotychczasowa realizacja sprzedaży oraz wskaźnik penetracji w sieci Toyoty i Lexusa w Polsce, są na wysokim poziomie – mówi Adam Wandachowicz, General Manager Toyota Insurance Management.
– Staramy się, aby nie tylko przypis oraz liczba polis osiągały satysfakcjonujący poziom, ale również walczymy o to, żeby wynik techniczny był pozytywny. Jest to niezwykle istotne, po części dlatego, że reasekurujemy portfele sprzedanych produktów ubezpieczeniowych i wspólnie z partnerami lokalnymi znajdujemy najlepsze rozwiązania dla klientów i dealerów sieci sprzedaży – dodaje.
Sukcesem firmy w ostatnim czasie było zbudowanie lojalności klientów wobec sieci sprzedaży Toyota.
–Wiemy już, że klienci, którzy skorzystali z wypłaty odszkodowań z naszych produktów, w 70% częściej podejmują decyzję o ponownym zakupie nowego samochodu marki Toyota – mówi Adam Wandachowicz.
Obecnie już wszyscy dealerzy Toyoty i Lexusa w Polsce współpracują z Toyota Insurance Management w ramach oferowanych produktów.
– Porównując sytuację makroekonomiczną naszego kraju i dynamiczny wzrost PKB na przestrzeni ostatnich 10 lat, jak również biorąc pod uwagę fakt, jaką ilość ubezpieczeń firmy sprzedały w każdym z segmentów, widzimy ogromny potencjał tego rynku w przyszłości. Udział biznesu ubezpieczeniowego w PKB całego kraju to niespełna 3% – jest to mniej niż średnia europejska, dlatego uważam, że branża ta jest nadal niezwykle chłonna i przyszłościowa. Jest jeszcze sporo miejsca, które można zapełnić różnego rodzaju nowymi produktami. Na tym właśnie chcemy się skupić w 2020 roku – mówi Adam Wandachowicz.
Dużym globalnym wyzwaniem jakie stawia przed sobą TIM, jest dostosowanie swojej oferty do przyszłej transformacji biznesu Toyota Financial Services, takich jak projekt Mobility. W ramach tego przedsięwzięcia, cała grupa Toyoty oprócz produkowania samochodów, ich finansowania i ubezpieczania, chce być marką zapewniającą szerokorozumianą mobilność swoim klientom. Dlatego już teraz, Toyota Insurance Management musi zmierzyć się z wyzwaniem zbudowania nowoczesnej oferty ubezpieczeń, która będzie odpowiednia dla różnego rodzaju innowacyjnych rozwiązań przygotowywanych przez koncern.