Jak Polacy kupują odzież w sklepach internetowych

– Wysoki procent zwrotów odzieży najczęściej wynika z niewłaściwie wybranego rozmiaru. Znaczącą rolę odgrywa również zjawisko, tzw. wardrobingu, czyli „wypożyczania” ubrań w sklepie na jedną okazję – wyjaśnia Kami Brożek, manager w portalu KodyRabatowe.pl.
Od grudnia zwrot towaru ma być jeszcze łatwiejszy za sprawą wchodzącej w życie nowej dyrektywy unijnej. Nowy przepis umożliwia zwrot towaru bez podania przyczyny do 14 dni od zakupu. Do 12 miesięcy zostanie także wydłużony okres „domniemania niewinności” klienta. W praktyce oznacza to, że przez rok od zakupu to sprzedający ma udowodnić, że dostarczony towar był zgodny z zawartą umową.
Dane na podstawie analizy ponad 50 tys. transakcji zawartych w polskich sklepach internetowych
w okresie styczeń-wrzesień 2014 za pośrednictwem portalu kodyrabatowe.pl, który jest częścią grupy
International Coupons (portale z kodami rabatowymi z 20 krajów świata).