GRODNO OFERUJE DO 1,2 MLN AKCJI W SUBSKRYPCJI PRYWATNEJ

Warszawa, 24 kwietnia 2015 r.
Informacja prasowa
GRODNO OFERUJE DO 1,2 MLN AKCJI W SUBSKRYPCJI PRYWATNEJ I PRZYŚPIESZA REALIZACJĘ STRATEGII
Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim, planuje emisję do 1,2 mln akcji w drodze subskrypcji prywatnej. Zarząd ustalił cenę akcji na 4 zł za walor. Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na szybszy rozwój firmy, w tym rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży. Zarząd optymistycznie ocenia rynek i podtrzymuje prognozy finansowe na lata 2014/2015 oraz 2015/2016.
Chcemy wykorzystać dobrą sytuację w branży i przyśpieszyć tempo realizacji strategii rozwoju, dlatego zdecydowaliśmy się dziś na ofertę prywatną akcji. Pozyskane w ofercie środki pozwolą na akumulację kapitału i przyśpieszą tempo realizacji inwestycji, co wzmocni pozycję konkurencyjną Grodna na rynku – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Grodna.
Podwyższenie kapitału zakładowego Spółki w drodze prywatnej oferty akcji serii D pozwoli na pozyskanie kapitału na dalszy rozwój, w tym dalszą rozbudowę oferty produktowej i powiększenie sieci sprzedaży
w kraju. Wyłączenie prawa poboru umożliwi pozyskanie nowych inwestorów.
Na podstawie dokonanej analizy popytu ze strony inwestorów oraz analizy sytuacji rynkowej i aktualnego kursu akcji Spółki na GPW, Zarząd rekomenduje ustalenie ceny emisyjnej akcji serii D na poziomie 4 zł za akcję.
Pod koniec 2014 r. Spółka pozyskała w ofercie publicznej 5,65 mln zł ze sprzedaży 1 881 861 akcji. Zebrane środki finansowe zostały przeznaczone na dalszy rozwój firmy, w tym rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania
w obszarach logistyki i sprzedaży.
STRATEGIA ROZWOJU
Spółka Grodno ogłosiła w czerwcu zeszłego roku strategię, która obejmuje rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. W ostatnich miesiącach firma otworzyła 7 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju poprzez rozwój organiczny i 1 oddział poprzez nabycie większości przedsiębiorstwa Elektromag. Przejęcie wzmocniło Spółkę w perspektywicznym segmencie przemysłowym, który ma stanowić 15% sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016. Ponadto Spółka systematycznie zwiększała sprzedaż nowych produktów, co pokazuje skuteczność Zarządu w realizacji strategii rozwoju.
W ostatnich miesiącach Grodno odnotowało skokowy wzrost zamówień w segmencie fotowoltaiki.
W I kwartale 2015 roku portfel zleceń w tym sektorze stanowi aż 54% realizacji z całego 2014 roku. Zgodnie z planem na koniec roku obrotowego 2015/2016 fotowoltaika będzie stanowiła 5% obrotów
w portfelu Grodna.
Nasz portfel zamówień fotowoltaicznych w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku wyniósł 2,6% sprzedaży ogółem w tym okresie, co stanowi skokowy wzrost udziału. Dla porównania w całym 2014 roku sprzedaż projektów fotowoltaicznych stanowiła 1,2% całkowitej sprzedaży Grodna – mówi Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno SA. Rynek rozwija się więc bardzo dynamicznie, a to dopiero początek fotowoltaicznej hossy – podkreśla Andrzej Jurczak.
Na początku br. Grodno uzyskało wyłączność na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK
w swojej branży. Rozszerzenie asortymentu o produkty z sektora wentylacji, klimatyzacji
i ogrzewania to kolejny krok w realizacji strategii rozwoju Spółki. Grodno jest jedyną firmą w branży elektrotechnicznej mającą w swojej ofercie renomowane produkty marki YORK.
Uzyskanie wyłączności na dystrybucję urządzeń klimatyzacyjnych marki YORK w branży elektrotechnicznej zwiększa naszą przewagę konkurencyjną w zakresie oferty produktowej – podkreśla Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno S.A. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozszerzania asortymentu. Oczekujemy, że udział tego sektora w sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016 wyniesie ok. 5% – dodaje prezes Jurczak.