loader

Jeśli szybki awans, to gdzie?

Dla wielu młodych ludzi jednym z bardzo ważnych elementów pracy jest możliwość szybkiego rozwoju kariery i pięcia się po szczeblach firmowej hierarchii – po to, by wyrobić sobie pozycję, renomę i niezależność. Jakie branże służą temu bardziej niż inne?

 

Standardowo dojście do szczebla specjalisty lub menedżera może zająć kilka – kilkanaście lat. Są jednak takie branże, które ze względu na dynamiczny rozwój umożliwiają osiągnięcie statusu „weterana” w stosukowo krótkim czasie. Są i takie, które dzięki dużemu zapotrzebowaniu na pracowników oraz sporej rotacji powodują, że osoby z relatywnie niedużym doświadczeniem i tak wyróżniają się na tle innych pracowników branży długością stażu i zaangażowaniem, co umożliwia awans menedżerski.

 

Sprzedaż

Sprzedawców poszukuje się w każdej branży, a dobry handlowiec jest na wagę złota. Nie każdy ma predyspozycje do pracy w sprzedaży – trzeba umieć panować nad emocjami, nie poddawać się przeciwnościom i krytyce. Walorem jest zdolność do negocjacji i umiejętność zjednywania sobie ludzi. Mimo tak wielu wymagań, praca w sprzedaży jest tym obszarem zawodowym, w którym najłatwiej o szybki awans – zarówno w zakresie odpowiedzialności jak i finansowy. Dobry handlowiec nie ma górnego limitu zarobków – prędzej czy później przejdzie na prowizyjny system wynagradzania i jego zarobki będą w pełni zależały od tego, ile wypracuje. O rozwój łatwo również w sieciach handlowych, które otwierając nowe placówki  szukają nowych kierowników oddziałów i regionów.

 

IT

Dynamiczny rozwój i stale rosnące zapotrzebowanie na pracowników w branży IT powodują, że o rozwój – zarówno poziomy jak i pionowy – jest tu dużo łatwiej.  Rzecz jasna, bez przygotowania w zakresie programowania czy administracji nie można liczyć na awans. Niemniej jednak ci , którzy wywodzą się z tego obszaru edukacyjnego mają przed sobą liczne możliwości. Wśród nich są:

  • przedsiębiorstwa typu start-up – co prawda początki bywają trudne, ale o ile start-up się rozwinie, dzięki zaradności i przebojowości szybko można zostać kierownikiem całego działu;
  • korporacje i firmy z uznaną pozycją na rynku – często wiąże się to z podróżami służbowymi;
  • niszowe języki programowania – już 1-2 lata doświadczenia w rzadziej spotykanym języku programowania wystarczą, by wyrobić sobie pozycję eksperta i zyskać możliwości negocjacyjne, jakich nie mają programiści popularnych języków,

 

E-marketing

author avatar
Speed Cash Polska

1 2

O autorze