System oświetleniowy Philips umożliwi komunikację z klientem w sklepie

Obecnie większość największych sieci handlowych w Polsce wykorzystuje energooszczędne rozwiązania LED Philips do zindywidualizowanego oświetlania poszczególnych działów produktowych. Firma Philips opracowała szereg inteligentnych rozwiązań LED, które tworzą sceny świetlne dla konkretnych grup produktów, by wydobyć kolory oferowanego asortymentu i nadać ekspozycji atrakcyjny wygląd. Oświetlenie LED ogranicza także wywołane nieodpowiednim światłem zjawisko odbarwiania się żywności, w tym wędlin, które obniża atrakcyjność produktów.
Właściwe podkreślenie walorów prezentowanych produktów pozwala zwiększać ich sprzedaż. Badanie przeprowadzone przez Independent Retail Institute w Kolonii wykazało, że po zastosowaniu scen oświetleniowych, wielkość sprzedaży wybranych warzyw i owoców w dziale świeżej żywności wzrosła o ok. 5 proc., co przełożyło się na 3,5-proc. wzrost przychodów sklepu. Największy 9,5-proc. skok sprzedaży odnotowano w przypadku bananów.
Z kolei holenderska sieć supermarketów PLUS odnotowała, że od czasu wymiany oświetlenia klienci spędzają w jej sklepach o 8 proc. więcej czasu, obierając różne trasy, co ma bezpośrednie przełożenie na sprzedaż. W efekcie przeciętna wartość koszyka wzrosła o 5,5 proc. Rozwiązania LED Philips przynoszą także wymierne oszczędności dzięki zmniejszeniu zużycia energii elektrycznej nawet do 75 proc. w porównaniu do konwencjonalnych technologii oświetleniowych.